Live Apocalypse

/ EMI · Udkom

Type:DVD
Genrer:Melodisk Death Metal, Thrash metal
Antal numre:18

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Svenskernes første dvd er noget af en samling. To dvd'er spækfyldt med live optagelser, bag scenerne materiale plus promo videoer og meget mere. Hoveddelen udgøres af en koncert optaget i 2004 i London. Koncerten fokuserer mestendels på den da aktuelle "Anthems of Rebellion" plade med numre som "Dead Eyes See No Future", "Silent Wars" og "We Will Rise". Men bare rolig, de gamle fans får mere end rigeligt af de gode gamle klassikere, i skikkelse af "Bury Me An Angel" og "The Immortal", sjovt nok bliver "Stigmata" pladen fuldstændig overset hvilket ærgrer mig en smule da jeg godt gad høre Angela’s versioner af "Beast Of Man" og "Sinister Mephisto". Koncerten er superbt filmet og blandt det bedste man har set på en dvd i den ekstreme ende, lydbilledet har Andy Sneap som sædvane stået for, så det er jo kvalitet som man kender den, selvom jeg personligt synes at det hele måske er en tak for pænt og poleret for en live dvd. Ved siden af denne koncert er der en kortere koncert, optaget med næsten et års mellemrum fra den i London. Denne er fra Manchester og fokuserer på "Doomsday Machine" pladen. Denne koncert viser og bandet med et ændret line up da man her har Fredrik Åkeson på guitar der afløste Christoffer Amott. Skive 2 er fyldt med alskens bonusmateriale som en lille turne video dagbog samt en behind the scenes for "My Apocalypse", derudover nævnte videoklip samt dem for "Ravenous", "We Will Rise" og "Nemesis". En speciel lille ting er sektionen "Gear Talk", hvor Mike Amott og Daniel Erlanddsson snakker om deres instrumenter, Mikes er dog klart den mest interessante, medens Daniels trommesnak er omtrent så ophidsende som "Før Søndagen". En absolut must have dvd for fans af bandet, men også en god lille ting hvis man ikke kender bandet og vil sætte sig ind i bandets musik.