Spilletid:56.18

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Kommentarer (2)

Schaffer

Indlæg: 26

Dualism's styrke er bandets

Dualism's styrke er bandets progressive kerne i hver af de 11 spor. Hver og en af sangene har en naturlig vækst og en ægte følelse af historiefortælling, hvor lytteren bliver revet med på en rejse, hvis placering er lige uden for vores rækkevidde. Dette er ikke et videre tilgængeligt album, og dynamikken kræver udelt opmærksomhed og flere gennemlytninger. Men med tiden åbner skæringer sig op, hvor melodierne og især forsanger Daniel de Jongh leverer en præstation, som er en klasse for sig med en spændvidde fra det fedeste growl i flere oktaver til den smukkeste skønsang. Daniel de Jonghs rene sang er virkelig fantastisk og er et perfekt match til bandets mere liberale brug af musikalske opfindelser og nuancer, mens hans barske vokal skærer igennem krop og sjæl.

Åbneren "Arms of The Sea" er dyb og har en brutal puls, der fænger indtil De Jongh finder sin crooner stil og serenader dig ind i brændingen af dødsgrowl. "Black Horses Stampede" er nok den mest brutale og i mine ører den mest vitale og insisterende skæring, hvor De Jonghs skønsang glider over i growl i flere niveauer - og hold da kæft, hvor er det godt. Pisse godt. "Reaching Home" har en utrolig enkel, vanedannende riff-struktur, der som en fin, rød tråd løber fra vers til vers, og i kombination med De Jonghs utroligt stærke og vidunderlige melodiske vokal, er dette næsten et radiohit på P3. Consonant Hemispheres, Singuality og albummets øvrige skæringer er bare fede, melodiøse og vokalen leverer 100 % hver gang. Dette album er en perle.

Schaffer gav Textures - Dualism 9/10.

Time Signature

Time Signature