Manticora - 8 Deadly Sins

8 Deadly Sins

/ VME · Udkom

Genrer:Heavy Metal, Power metal
Spilletid:54:40

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Vore gæve landsmænd fra Power Metal bandet Manticora har igen fuldbragt et mesterværk. "8 Deadly Sins" hedder deres fjerde album, som er endnu et koncept album. Sidste gang var det en sci-fi roman der stod for skud, denne gang er det en lille ulækker historie om en mand der ligger på sit dødsleje og spekulerer på alle hans synder. En lille frisk detalje er, at alle sange er opdelt i årstal, hviket hjælper på forståelsen af historien og mandens liv. Musikalsk er der ikke sket de store ændringer siden "Hyperion", men hvorfor også Manticora har deres særegne stil, Lars Larsen's (Nej, ikke den jyske dyne virtuos) stemme kan man til enhver tid genkende. Og det er saft susme specielt i disse tider med denne overflod af melodiske Power Metal udgivleser. "8 Deady Sins" er til tider mere Thrashet, men også nogle gange mere melodiøs end "Hyperion" - hør blot nummeret "Help Me Like No Can". En fantastisk up-tempo smasher - hvilket omkvæd. Kunne ikke gøres bedre af noget andet Power Metal band. Det var bare et eksempel, der er stakkevis af flotte omkvæd og fede kor på pladen. Desuden har de fået Finn Zierler (Beyond Twilight) med på keyboard, og han er lige prikken over i'et. Pladen er produceret af Tommy Hansen, og lyd kan den mand lave.

De sympatiske drenge fra Manticora har igen lavet en fuldtræffer, og denne gang kan intet gå galt. De har et godt label bag sig, så nu skal de bare på en verdens turne med Blind Guardian eller Iced Earth. Så kan vi danskere være ligeså stolte som i 80'erne. Fordi med Power Metal bands som Manticora, Wuthering Heights og Pyramaze er vi mere end konkurrence dygtige.