The Dillinger Escape Plan
The Dillinger Escape Plan

The Dillinger Escape Plan

VoxHall, Aarhus C

En af de mest ventede koncerter for mit vedkommende, var The Dillinger Escape Plan på Voxhall. Bandet er kendt for deres uforudsigelige hed. Lad os se hvad der skete.

The Hirsch Effekt

Første band på scenen var tyske The Hirsch Effekt. Bandet spillede en form for melodisk Mathcore, og alle sangene var på tysk. Bandet spillede meget tight, og virkede virkelig glade for at spille i Århus og fortalte publikum, at det var deres første gang i Danmark. Bandet spillede godt sammen og var meget energiske, men desværre var musikken meget ensformig og blev kedelig efter et par numre. Det var ikke en dårlig koncert, men en godkendt koncert.

6/10

Maybeshewill

Andet band var Maybeshewill fra England. Bandet spillede Instrumental Post-Rock med inspiration fra Dillinger Escape Plan. Bandet gik på scenen uden at sige noget som helst, og var ansvarlige for at underholde publikum før Dillinger kom på. Bandet mindede mig om en koncert på Voxhall med bandet Junius, hvilket nok var en af de mest fantastiske koncerter jeg nogensinde har været til. Og Maybeshewill var alting jeg ville have ønsket. Fantastik atmosfære, god lyd og overaskende god musik. Jeg har lidt af et problem med instrumentale bands, men Maybeshewill gør det så fantastisk. Det eneste jeg savnede var lidt mere kontakt til publikum.

8/10

The Dillinger Escape Plan

Nu var legen forbi. Lyset blev dæmpet, og folk vidste nu hvem der gik på. Alle de clips på Youtube hvor Greg Puciato træder publikum i ansigtet og skriger dem i ansigtet gjorde mig lidt småbange, så jeg valgte at stille mig lang bagved. Bandet virkede tourtrætte men det skulle ikke lade dem gå på. Åbningsnummeret "Prancer" gik lidt galt da mikrofonen ikke virkede ordenligt og det ødelagde lidt af oplevelsen. Bandet spillede ubeskrivelig tight, og gav den ultra meget gas på scenen. Det virkede dog lidt som om publikum var alt for forberedte, da Dillinger gik på. Lyden var god og man kunne høre alting perfekt, men ikke et ord blev sagt under koncerten. Sætlisten var nok den bedste sætliste jeg nogensinde har set, men sange som " Panasonic Youth, Milk Lizard, Good Neighbor, Gold Teeth On A Bum, Farwell Mona Lisa og ikke mindst 43% Burnt". Det var en meget god koncert på den musikalske front, men desværre ikke på den underholdene front. Med ikke nok kontakt til publikum, endte det med at min første Dillinger Escape Plan oplevelse ikke levede op til mine høje forventninger.

7/10