Voodoo Circle - More Than One Way Home

More Than One Way Home

Genre:Hard rock

Officiel vurdering: 3/10

Cheesy omgang hard rock

Så blev det tid til nyt musik fra Tyskland. Bandet Voodoo Circle er nemlig ude med deres tredje album, More Than One Way Home, som udkom d. 22. Februar. Albummet starter ud med den meget rockede sang "Graveyard City", som har et meget godt introriff, og straks som trommerne går igang, er nummeret faktisk rigtig fedt i et par sekunder. Men rocket og kraftfuld som introen end er, kan vokalen absolut ikke matche, og nedringer resten af et, i for vejen, ret kedeligt nummer. Meget kan man sige om den her salgs musik, som ifølge metal-archives er power metal/hard rock, men selv kalder de det classic rock, men personligt synes jeg godt nok det er cheesy, og det virker til at de forhøjer sig selv til noget større end de egenltig er. Det minder mig faktisk mere om en live optagelse fra x-factor, end en egentlig plade. Ja der er enda sat en sample på af et jublende publikum i starten af albummets sidste sang, "Open your eyes." Men meget som man kan sige om pladen, så er mixingen ihvertfald rigtig god. Og lyden generelt. Og de formår da også at skabe nogle mindeværdige øjeblikke. De fleste er dog meget gennemskuelige, og man får sig aldrig en overraskelse, som får en til at stoppe op og tænke. Hvem More Than One Way Home henvender sig til skal jeg ikke kunne sige, men vil heller ikke fraråde folk fra at tjekke det ud, der kan være der er nogle elementer deri jeg har overset, for mig fungerer det bare ikke.

Trackliste: 01 - Graveyard City 02 - Tears in the Rain 03 - Heart of Babylon 04 - Cry for Love 05 - Alissa 06 - The Ghost in Your Heart 07 - Bane of my Existance 08 - More than One Way Home 09 - The Killer in You 10 - The Saint and the Sinner 11 - Victim of Love 12 - Open your Eyes

Voodoo Circle - Graveyard City