Soilwork - The Panic Broadcast

The Panic Broadcast

/ Warner Music Group · Udkom

Genrer:Melodisk Death Metal, Alternativ metal
Spilletid:47.48

Brugervurdering: 2,7/10 baseret på 3 stemmer.

2005 – Soilwork udgiver deres bedste album "Stabbing The Drama. Peter Wichers har skrevet det meste af musikken. 2007 – Soilwork udgiver et ligegyldigt album "Sworn To A Great Divide" med få højdepunkter. Peter Wichers har forladt bandet og har ikke skrevet nogle af numrene. 2010 – Peter Wichers har vendt tilbage til Soilwork og har skrevet det meste af musikken på det nye album "The Panic Broadcast"

Der er dermed store forventninger til det nye album. Har Wichers tilbagekomst betydet at Soilwork er tilbage på sporet? Har de begået endnu et mesterværk i stil med "Stabbing The Drama"? Nej, det har de desværre ikke. Jeg er ked af at skuffe folk, og jeg er nok selv den mest skuffede af alle, men "The Panic Broadcast" er en ligegyldig skive. Nu skal det ikke lyde som om alt er dårligt på albummet, men når man tænker på hvad Soilwork har lavet før i tiden, så kommer dette album end ikke i nærheden.

Hvad er der så galt med det? Well, til at starte med, så er der ingen eller stort set ingen af de klassiske melodiske omkvæd. De der ørehængende omkvæd, man bare ikke kan lade være med at synge med på, og som Soilwork blev kendt for. Nåh men er der så fuld smadder på? Nej det er der heller ikke. Det er et mærkeligt mellemvarealbum som Soilwork har lavet, og de burde kalde det "Sworn To A Great Divide II"

Eneste lyspunkter på skiven er åbningsnummeret "Late For The Kill, Early For The Slaughter" og det sukkersøde nummer "Let This River Flow" resten af albummet er på det jævne, og jeg tvivler på at Soilwork vinder nye fans med dette album. Spørgsmålet er om de kan holde på de gamle.