Rhapsody of Fire - The Cold Embrace of Fear

The Cold Embrace of Fear

/ Warner Music Group · Udkom

Genrer:Symfonisk metal, Symphonic Power Metal
Antal numre:7

Brugervurdering: 4,5/10 baseret på 2 stemmer.

Rhapsody of fire har smidt en EP på gaden, med den sigende titel, "The Cold Embrace of Fear – A Dark Romantic Symphony", som basalt set er en lydbog på 35 minutter. Og har man hørt Christopher Lee's "Charlemagne - By the Sword and the Cross", er man klar over hvilken kategori "cold embrace" skal placeres. Hvorfor nogle bands har en trang til at udgive en lydbog, er mig en gåde. De eksisterende fans af bandet vil højst sandsynligt syntes at skiven er noget l..., øh, værre noget, og nye lyttere vil droppe de næste albums, da de enten ikke er samme genre, eller fordi de tror at bandet kun gør i den slags. Nå, men lydsiden på pladen er da helt i top, og på trods af legale problemer med Joey DiMaio og Magic Circle Music, er der tydelige forbindelser til Manowar og deres episke lydbillede. Men den næsten komplette mangel på musik, gør at pladen ikke rigtig har nogen gen-lytte værdi. Christopher Lee er nok en gang med, og leverer en kraftfuld fortæller stemme, og det er nok osse det, der er at fremhæve på skiven. Hvis man vil høre en historie, kan man sætte "Cold embrace" på, men jeg vil da foreslå Christopher Lee's "Charlemagne" istedet, da det er en bedre historie, og den er bedre fortalt.