Katanga - Moonchild

Moonchild

Spilletid:73.18
Antal numre:18

Dette er mit første bekendtskab med tyske Katanga, og jeg er blev positivt overrasket.

Katanga er et tysk goth rock band, med techo elementer. Hvilket virker rigtigt godt på de numre med gang i." Moonchild" er Katanga`s andet album, det første hedder "darkchild", og i den forbindelse har de valgt at genindspille 3 numre derfra, alle sunget på engelsk, og de virker rigtig godt (går ud fra at de tidligere blev sunget på tysk).

Det 3 nummer på pladen "Moerder der erinnerung" starter med techno rytmer hvorefter de andre instrumenter kommer ind, og skyder denne sang i gang i bedste Rammstein stil. Og da sanger Mario Banch så også synger på tysk så er ligheden der endnu engang. Katanga har også en kvindelig sanger Doreen der bryder Mario`s dybe goth stemme, med sin lyse stemme (som det jo høre sig til inden for goth), dog synger hun mest med på omkvædene, og er derfor ikke så dominerende på albummet. Halvdelen af sangene synges på tysk og den anden synges på engelsk. Hvilket giver pladen en god variation, og så er numrene meget forskellige, hvilket giver en god dynamik. Gruppen gør brug af fængende beats, tunge guitarer. Pladen har en god lyd og er produceret godt, og variationen i melodierne gør at pladen ikke kommer til at virke kedelig.

Det bedste nummer på pladen er det engelsk sunget titel nummer "Moonchild". Der er smæk på, fra start til slut, og jeg tog mig selv i at sidde og rokke med!!! Dette album, er lige til, det fænger og selv ved første gennemlytning er der flere gange jeg tog mig selv i at sidde og nynne med. Hvis man vil have en plade der fænger og er nem at gå til så er det klart en plade jeg vil anbefale!! Det er ikke en plade der på nogen måder overrasker, stemningen og sangene er som det høre sig til inden for goth. Eneste minus ved pladen er at man har hørt det hele før! Men det behøver det jo ikke blive dårligt af!!!