Stratovarius - Elements Pt. 2

Elements Pt. 2

/ VME · Udkom

Genrer:Power metal, Symphonic Power Metal
Spilletid:50:37

Brugervurdering: 3/10 baseret på 1 stemme.

I mange år har jeg været vild med Strato-drengene, og har næsten alle deres udgivelser, men de sidste par år er jeg blevet så forbandet træt af dem, det er ikke kun fordi de bliver dårligere for hvert album de laver, men også fordi der nu er en halv milliard bands der efterligner dem. Så hvis man får ørene blæst fulde af den slags musik, så får man på et tidspunkt nok. "Elements Pt. 2" udkommer nu et halvt år efter de udgav étteren, deres 100% ringeste album til dato. Numrene var enormt kedelige, og alt var hørt før. Her på den nye er der da en del fremskridt at høre, men de er langt fra deres velmagts dage. Åbningsnummertet "Alpha And Omega" en fuldstændig "Ole lukke øje" sang. "I Walk To My Own Song" er et fremragende melodisk syng med nummer. "I'm Still Alive", et kanon up-tempo nummer som de lavede i de goe' gamle dage. Men desværre minder den alt for meget om "Black Diamond" . "Season Of Faith's Perfection" er en mega kedelig ballade. "Awaken The Giant", et OK mid-tempo nummer - hverken mere eller mindre. "Know The Difference", et standard up-tempo nummer, med de typiske keyboard attacks. "Luminous" er endnu en lille ballade - kedelig! "Dreamweaver" er et stille rock nummer - kedeligt. Det sidste nummer, "Liberty", er også et meget kedeligt og alt for stille nummer.

Så alt i alt kan man spørge sig selv om Stratovarius er blevet et ballade band a'la Scorpions? - det må vi da ikke håbe. Men nu de har skiftet line-up kan man da håbe de begynder at træde i pedalerne igen. Nej, hvis man ikke kender bandet så køb "Visions" og "Episode" , det er nemlig to kanon Speed granater.