Saxon - Unleash The Beast

Unleash The Beast

Genrer:Heavy Metal, Rock
Spilletid:64:02

Officiel vurdering: 10/10

Brugervurdering: 7,3/10 baseret på 3 stemmer.

Unleash The Beast skiven fra 1997 var på mange måder en milepæl for Saxon, for det første var det den sidste plade med Nigel Glockler der dog kom tilbage i båden på sidste års "Inner Sanctum". For det andet var dette den første plade for mig der virkelig kunne måle sig med fortidens klassikere, selvom man da med "Solid Ball Of Rock", "Forever Free" og "Dogs Of War" havde produceret tre udmærkede plader, men her stemte alt sammen i en større enhed hvilket jeg ikke havde følt siden "Power And The Glory" fra 1983. Desuden stemte alt omkring pladen også, lige fra det geniale Paul Gregory pladeomslag til den fantastiske Kalle Trap produktion. Derfor er det heller ikke noget forunderligt ved at mange Saxon fans ser pladen som en af de bedste gennem tiderne, og at man stadig spiller sange fra den live nu til dags snakker vist for sig selv. Man får også et godt gennemsnit af Saxon stilen på denne plade, med alt fra hårdtslående Heavy Metal torden som "Unleash The Beast", "Bloodletter" og "Circle of Light", over den mere stille i numre som "Absent Friends" til de gedigne good time Rockere som "Terminal Velocity" og "All Hell Breaking Loose". Desuden indeholder pladen et af bandets bedste værker i form af "Cut Out The Disease", der står lidt ud af mængden, men på en yderst positiv måde. Denne genudgivelse indeholder ud over de elleve originale sange to live numre i form af "Crusader" og "Solid Ball Of Rock". Hvilket nok ikke lokker helt vildt hvis du har originalen, men hvis ikke er der ingen undskyldning for ikke at bryde ind i din nærmeste pladebiks og forlange et eksemplar.