Saint Rebel - The Battle Of Sinners & Saints

The Battle Of Sinners & Saints

Genrer:Heavy Metal, Hard rock

Med The Battle of Sinners & Saints har københavnske Saint Rebel kreeret en divers og kraftfuld debut, der oser af talent, erfaring og potentiale. Med både Marcus Toft (D.A.D., Carpark North) som producer og med mix af Jacob Hansen (Volbeat, Hatesphere, Raunchy, Mercenary) bliver der her budt på en absolut vellydende plade, med saft, kraft og stadig med så meget balance at alt er behageligt velpropotioneret. Man drukner ikke i betonlydende guitarer, men bydes i stedet velkommen af en blød og poleret lyd med internationalt potentiale. Skal man til at smide lidt genrebeskrivelse efter Saint Rebel, så ligger vi en bred forening af alt fra decideret stadionrock, moderne US rock/metal med inspirationer fra bands som Mötley Crüe (Saints of Los Angeles), Soilwork og et lille nik til Pretty Maids, samtidig med at det lyder som metal skal lyde anno 2012. Melodisk, tungt, spændende og absolut som Saint Rebel selv. Jonas Kaas' kraftfulde hæse stemme er med til at give det rigtige rock n’ metal præg med gode melodier og nærværende nerve. Man mærker et erfarent band på pladen og man tænker på intet tidspunkt, at det her godt nok lyder som en debutplade – langt fra! Numrene er gennemarbejdede og vokser på lytteren Skal man trække nogen numre ud, kan et nummer som "Wasted" springe i øjnene med dens åbenlyse relation til alkoholisme. Med dens voiceover bider, bliver sangen meget konkret og bærer vidne om et band, der har noget på hjerte. "Earthquake Shakes Me Down"& "Sell My Soul" er så 80 rock n roll flabet og tungt, at de næsten allerede kan ses på video og høres live på festivaller, hvis man lukker øjnene i 2 sek. og drømmer med – Def Leppard ville ønske de stadig kunne skrive denne slags tunge rock anthems! ("Sell My Soul" nummeret har ligefrem en liveintro og liveoutro!) "You Will Know My Name" overrasker med en næsten Queen’sk intro inden den bryder over i groovet svensk melodisk deathmetal. Alt i alt en bredtfavnende og overbevisende debutplade. Skulle man dryppe lidt malurt i bægeret må det være, at det hele bliver lige en anelse for pænt og forudsigeligt til tider, men det rykker ikke en tøddel ved det faktum at Saint Rebel har sparket døren ind og fortjener succes med denne plade! – Take that with your heart! – købepligt!