Necronomicon  - Invictus

Invictus

Antal numre:15

Necronomicon er et tysk metal band som efterhånden har været fremme på scenen I mange år, vi skal helt tilbage til 1983 for at opleve deres fødsel - så man må sige, at de er nogen erfarne herre indenfor genren. Desværre kan man let blive forvirret med de her navne, da der også er et andet band på metal scenen med samme navn. Det canadiske Necronomicon spiller dog en mere black metal, death metal inspireret form for musik. Så om ikke andet kan man skelne de to bands på denne måde!

Musisk udfører bandet en Thrash/Hardcore spillestil som går igen igennem hele pladen. De har mange musiske egenskaber, det er én ting som er helt sikkert. Necronomicon formår at tilføje små melodiske elementer ind i deres hårdtpumpede guitar riffs, og til tider føler man lige hardcore momenterne tage over, hvorefter de langsomt trækker den ind i thrashens univers igen og overtrækker sangene med en aggressiv, men forståelig vokal – og dette skaber en fed effekt. Nu er jeg ikke selv den største hardcore fan og thrash er heller ikke den genre jeg lytter mest til mere, det ændre dog ikke det faktum, at de her gutter kan få djævlehornene op igen på den pensionerede thrasher. Personligt er jeg helt vild med deres robuste, solide riffs som der tager rod helt tilbage i gamle kendte power, thrash normer også de små sidespring i forskellige segmenter, hvor man så oplever en helt anden side af dem – men vigtigst af alt, selvom de operere med så mange elementer så kan man stadig finde hoved og hale i sangene. Dét er en sand måde at mestre sin musik på efter min mening. Necronomicon har både attitude, power, groove men vigtigst af alt: Deres musiske egenskaber er totalt i orden, og man er på ingen tidspunkter i tvivl om at det ligger Neronomicon meget naturligt!

Så er du til hårdt rystet metal med hele pakken i orden, så kan det godt anbefales at smide sine penge efter Necronomicon - Invictus

Trackliste: 1. Invictus 2. Unleashed 3. Bloody Bastards 4. Thoughts Running Free 5. Unconquered 6. Upon Black Wings 7. Face To The Wall 8. Pandoras Box 9. Before The Curtain Falls 10. Possessed by Evil 11. * Possessed Again… (Unplugged) 12. * Magic Forest (Live in Russia) 13. * Nightstalker (Live in Russia) 14. * Hills of Dead 15. * On Pain Of Death * = Bonus Tracks