Fear Factory - Transgression

Transgression

/ Bonnier Amigo Music · Udkom

Genrer:Industrial metal, Alternativ metal
Spilletid:52:52

Brugervurdering: 5,8/10 baseret på 4 stemmer.

Jeg synes det er lidt ærgerligt at Fear Factory har reduceret dem selv til et lidt blodfattigt foretagende, sammenlignet med de tre første skiver som stadig er så knogleknusende fede. Det er derfor i det lys karakteren skal ses, for Frygt Fabrikken er egentlig stadig gode. Der er masser af stålsatte riffs som med trommespillet stadig danner en skalpel skarp cocktail. Det virker bare som om bandet er kørt lidt i ring, og at de ikke besidder samme gennemslagskraft som i de glade halvfemsere. Bevares, der er da stadig gode ting at spore i musikken og Burton C. Bell’s vokal passer stadig fint ind. Han er og bliver dog ingen supersanger, men vokaleffekter skal man som bekendt ikke kimse af, og ligesom tilfældet var på de andre skiver, kan middelmådigheden pakkes fornuftigt ind. Samtidig med dette postulat, skal det dog indrømmes at jeg altid har syntes de jo var fee nok, og på "Transgression" fungerer det mere tilbagelænede udtryk dog tilstrækkeligt nok til at man ikke har affærdiget dem helt. Noget af det man også lige skal vænne sig til er den anderledes produktion, som ikke besidder helt samme smadder kaliber som tidligere. Pladen er i øvrigt produceret af Toby Wright og bandet selv. Derudover indeholder "Transgression" to cover numre med henholdsvis U2 og Killing Joke, og som tidligere hørt formår Fear Factory at fremføre deres versioner så man skulle tro det var deres egne kreationer. Slutteligt kan jeg fortælle lidt om den medfølgende DVD, hvor man kan se lidt om tilblivelsen af albummet, samt videoerne til "Spinal Compression", "Moment Of Impact" og titelnummeret. Men intet af dette er videre ophidsende, da det virker som om det hele er klasket lidt hurtigt sammen. Men nu er der selvfølgelig heller ikke tale om en regulær DVD udgivelse, hvorfor det ikke er værd at slagte bandet for tiltaget. Det er egentlig en fin nok bonus ting, og efter en række gennemlytninger af selve albummet lysner det noget. Det er ikke så ringe endda.