Empire Drowns - Empire Drowns

Empire Drowns

Type:Demo
Antal numre:3

Officiel vurdering: 2/10

Første sang på Empire downs Demo gav mig en noget usædvanlig association til De skrigende halse – Riders of depression. Og dog er det ikke så usædvanligt, da de skrigende halse spiller Gotisk punk/rock, hvilket Empire drowns næsten er. Det er gotisk melodisk metal som Type O negative og paradise Lost. Det er tre meget ens numre, og det giver ikke det store indblik i hvorfor Empire drowns skulle være på fod med Type O negative og paradise lost. Ep’ens tre numre Crawl, Abnundance og sharpen my teeth er mixet af Kristian Thomsen. Han har udført et udemærket stykke arbejde, dog mangler der lidt bund, men en fin produktion.

Jeg er ikke videre betaget af denne Demo, for mit vedkommende syntes jeg ikke der sker noget. Det er meget melodisk, men tre numre som gentager sig selv er ikke lige min kop kaffe. Ud over den gentagne sang virker bandet selvsikre på deres instrumenter. Dette handler dog ikke om at mestre sit instrument, men at finde nerven til det man vil ud med og sige det med glans. Lidt sang, lidt synth og lidt trommespil er overhovedet ikke nok til at komme ud over den melodiøs sfære af depression, tab og had som Goth metal står for. Derfor bliver Empire Drowns en lallende udgave af en fesen prut i en kop kaffe. Men kan det måle sig med De skrigende halse? Det kan det da, helt sikkert!