Truth Corroded - The Saviours Slain

The Saviours Slain

Genrer:Death metal, Thrash metal

Solidt og hårdtsparkende death fra Australien

Truth Corroded blev grundlagt i 2005 og kommer fra det sydlige Australien. De spiller en lækker blanding af death og trash metal. Truth Corroded er allerede velset og har turneret rundt med mange af de tunge drenge som Lamb of God, Arch Enemy, In Flames, Behemoth og mange flere, gennem Australien, Asien og Europa. The Saviours Slain er fjerde fuldlængde album.

Fuck for en dobbeltpedal

Trommerne sparker virkelig røv på The Saviours Slain. Der er fuld skrald på lige fra sang et, og de får meget få pauser undervejs. Kieran Murray har så meget fart og er stadig så taktfast, at man kunne forveksle ham med en trommemaskine. Hos Trent Simpson og Chris Walden som står for guitarspillet, er billedet et lidt andet. Ofte følger de trommernes maskingeværer, men lige så ofte bryder de ud i langsommere og mere storladne stykker i stærk kontrast til de ekstreme trommer. De har også meget sjov med deres soloer undervejs. Jason North vokal er ikke så varieret, men den har en kraft og fed intensitet.

Albummet åbner med et minuts intro fra en politisk tale, om hvordan krig er forfærdelig, og vi alle tager fejl, men bandet lægger også meget vægt på at have politisk, religiøst og socialt tema til deres musik. Efter introen kommer "They Are Horror", som også er pladens første single. Der bliver givet los med blastbeats og lynhurtige guitarer og leget lidt i et kort guitarmellemstykke. Halvejs gennem nummeret bliver der skruet lidt ned for 32.delene, og sangen får et lidt tungere flow. På "The Fall Endless" bliver tempoet skruet i vejret igen, men her får vi lov at høre de lidt langsommere guitarer der giver det hele et lidt storladent billede. Soloen skærer meget igennem med guitarens meget rene lyd. "It’s Fear I Breathe" der følger kunne være trukket direkte fra et Gojira album. Man skal først hen på nr. 9 "Sea of Flames", for at finde den første store variation. Her er der ingen dobbeltpedal at finde, og det er det samme simple riff der går igen. Det virker næsten som et mellemspil frem for en hel sang. På lukningsnummeret "Hallowed Black Sun", som også er pladens længste på seks minutter, findes også en smule stilhed i form af klokker og mindre trommer i de første tre minutter, men hopper tilbage til formen på resten af albummet i det sidste.

Banebrydende? Nej. Hårdtslående? Hell yeah

Det spændende på The Saviours Slain er de stærke riff og de spændende soloer, der er noget at gribe fat i hver eneste gang. Truth Corroded er teknisk dygtige og det kommer godt til udtryk, samtidig lyder det aldrig som om det bare er blær og lir, men hver tone i centrum er velovervejet. Det der så også trækker ned, er den lidt manglende variation, samt der er aldrig rigtig et riff eller en solo eller et fill, der lige stikker ordentlig ud, og trækker opmærksomheden væk fra strømmen. Nyt og banebrydende er det her album ikke, men det slår fra sig. Det er solidt og ligger godt i genren, men stadig med en snert af deres egen lyd og selvfølgelig deres tekniske dygtighed.

Lækker skæring og single They Are Horror