Threshold - March of Progress

March of Progress

/ Warner Music Group · Udkom

Genre:Prog metal
Spilletid:69.04

Threshold opstod i år 1988 og er et progressivt metalband fra England. Dette album som hedder March Of Progress er fra år 2012 og det er deres nyeste. Selvom bandet har eksisteret i mange år nu, har de alligevel ikke produceret så mange albums, som man ellers kunne forvente af et band fra de sene 80'ere. Men årsagen kunne jo være, at de har gået op i kvalitet frem for kvantitet og investeret mange timer og dage i hver enkel sang, for at albummene skulle blive sikre hits. Albummet lægger ud med sangen "Ashes", som er et skønt hit. Nummeret indeholder fede guitar riffs og soloer, og keyboardet får musikken til at minde om progressiv power metal. Jeg kan godt blive lidt i tvivl om, hvorvidt jeg kan lide sangerens vokal, men en ting er sikkert; hans stemme er ikke hørt før - den er 100 % unik. Jeg skal dog lige tilføje, at hans stemme passer perfekt til den her slags musik, hvorimod den nok ikke havde passet så godt til power metal. Men til progressiv metal som det her nu engang er, så matcher hans stemme musikken helt udmærket. Desuden kan det være rart at høre noget melodisk musik med rene vokaler, da growling godt kan blive lidt for meget af det gode. Til tider kan musikken godt virke lidt 'cheesy' i det, men det skal der også være plads til, da det ofte giver en helt speciel effekt at blande følsom musik og vokal med metal musik. Hvis du er til power metal, progressiv metal eller bare metal med rene vokaler, så bør du absolut få fat i dette album fra Threshold. Sangene er melodiske og energirige men samtidig afslappende. Nogle af numrene er lidt melankolske i det som f.eks. "Colophon", men generelt kommer man i godt humør af deres musik. Selvom mange af deres sange minder om hinanden og indeholder en lang række af de samme elementer, bliver man ikke træt af deres musik. Så jeg anbefaler denne plade. Køb den.

"Ashes" som er sang nummer et på albummet er et sikkert hit.

1. Ashes
  2. Return of The Thought Police