Running Wild - Rogues En Vogue

Rogues En Vogue

Genrer:Heavy Metal, Speed metal
Spilletid:56:39

Jeg glædede mig som en lille gris der får lov til at sutte på sin moders patter for første gang, da jeg modtog det nye Running Wild album. eg havde læst så meget godt om det, da det skulle være en tilbagevenden til captain Rolf's velmagtsdage, men hold kæft hvor blev jeg satans skuffet. Mange af sangene er dog faktisk noget af det bedste Rolf har skrevet i mange år, med den lange episke sang "The War" (handler om første verdens krig, hvorfor den opstod) har han lavet en mammut sang "næsten" på højde med "Treasure Island" og "Nemesis". "Angel of Mercy" og "Rogues En Vogue" er også på højde på med nogle af de bedste 90'er sange. De resterende sange er heller ikke dårlige, men dog ikke nogen der kan måle sig med de klassiske "Pile Of Skulls", "Black Hand Inn" og da slet ikke albums som "Under Jolly Roger" eller "Death Or Glory". Så i det store og hele er albummet langt bedre end "The Brotherhood" med dens computer trommer, men til gengæld har Rock N' Rolf på egen hånd produceret en skrækkelig mekanisk lyd, især guitarerne skærer i ørerne. Det kan godt være, at han nu har en ægte trommeslager om bord, men det kunne være bedøvende lige meget, da der er så meget trigger på trommen at man tror det er løgn. Da Running Wild spiller true heavy metal er dette album absolut ikke spor ægte på nogen punkter. Den eneste måde jeg kan se, at Running Wild kan redde dagen, er at blive et rigtigt band igen, få en producer til at indspille deres plader, før alle vi landrotter for evigt forlader den synkende pirat skude.