Time Waits For No Slave

/ EMI · Udkom

Genrer:Death metal, Death metal
Spilletid:50:13
Antal numre:14

Brugervurdering: 7,3/10 baseret på 3 stemmer.

Alle kender vist efterhånden Napalm Death og ved hvad de står for. Siden debut-skiven "Scum" fra 1987 har de leveret den ene grindcore/deathmetal klassiker efter den anden og hvis man ser bort fra et utal af opsamlinger, cover-albums, 7" singler, EP'er, split-albums osv, er "Time Waits For No Slave" deres 13. album i perlerækken. Napalm Death skuffer bestemt ikke. Der lægges heftigt ud med den super fede "Strong-Arm", skarpt efterfulgt af den lige så fede "Diktat", og så er man ellers godt i gang! I forhold til de fire seneste albums "Enemy OF The Music Business" fra 2000, "Order Of The Leech" fra 2002, "The Code Is Red... Long Live The Code" fra 2005 og "Smear Campaign" fra 2006 er "Time Waits For No Slave" en anelse mere melodisk og har også fået krydret helheden med enkelte episke elementer, der dog heldigvis aldrig når at tage overhånd eller ødelægge den stil vi kender og elsker Napalm Death for. Til gengæld er "Time Waits For No Slave" et særdeles varieret album. Tag f.eks nummeret "On The Brink Of Extinction", som er et typisk Napalm Death nummer og titelnumret, samt "Fallacy Dominition", der starter i rendyrket grindcore, men har episke omkvæd, der minder lidt om deres mere eksperimenterende periode sidst i 90'erne med skiver som "Diatribes" fra 1995, "Inside The Torn Apart" fra 1997 og "Words from The Exit Wound" fra 1998. Dette kommer specielt til udtryk i bonusnummeret (hvis man vel at mærke køber den specielle digi-pack udgave) "Omnipresent Knife In Your Back", som helt igennem bare er episk stemningsmusik. Numre som "Life And Limb", "Downbeat Clique", "Passive Tense", "Larceny Of The Heart", "Procrastination On The Empty Vessel" er klare Napalm Death klassikere, der endnu engang er en magtdemostration i hvordan man leverer fuldfed grindcore/deathmetal med masser af iørefaldende hooklines og fabelagtig intensitet. "Feeling Redundant", "A No-Sided Argument" og "De-evorution Ad Nauseum" er også bare tydelige eksempler på hvordan fede grindcore numre bare skal eksekveres. Napalm Death er og bliver kongerne indenfor deres genre og "Time Waits For No Slave" er endnu en klassiker, man bare skal se at få hjem i samlingen hurtigere end hønsesalat!