Messiah's Kiss - Get Your Bulls Out!

Get Your Bulls Out!

Genrer:Heavy Metal, Hard rock
Antal numre:14

Messiah’s Kiss er genopstået og klar til kamp

Tilbage og bedre en nogensinde

Messiah’s Kiss er fem par hårdt rockende fyre fra Tyskland, der ruller derud af med masser af kampgejst. De har spillet siden 2001, hvor de har kæmpet hårdt igennem Europa med deres musik. De har tre stærke skiver på bagen: Prayer For The Dying (2002), som var meget NWOBHM-inspireret, Metal (2004), som egentligt siger det meste, og Dragonheart (2007), som var fyldt med dobbeltpedaler og andet heavy-gejl.
De har efterfølgende haft helbredsmæssige problemer i bandet. Vokalisten Mike Tirelli har haft en hård kamp med mavekræft, som var det samme, der tog den højtelskede legende Ronnie James Dio (R.I.P.). Ved siden af har guitarist og sangskriver Georg Kraft haft en længere varende sygdom, som har givet ham problemer i forhold til musikken.
Men Messiah’s Kiss er nu tilbage stærkere end nogensinde efter at have overvundet de stærkeste dæmoner og kommer nu med deres fjerde og krigeriske album Get Your Bulls Out.

Tag en tudekiks og kom videre

Get Your Bulls Out er en hård omgang moderne powermetal. Allerede fra start af med sangen ’’Living In Paradise’’ kan man fornemme motorens store potentiale, hvor der er rå guitar fra start, hårdtslående trommer og en kraftig, dog stereotyp, power-vokal. Som Messiah’s Kiss selv har udtalt, så er det ikke bare et album med masser af nosser og muskler, men til dels er der også en venlig sjæl i spil, hvor, ved siden af de tonsende instrumenter og de hårde fyre, der kommer en mere stille tilgang. Hører du f.eks. ’Only Murders Kill Time’’ eller ’’Buried Alive’’ vil du fornemme det mere episke og skønagtige, men med blandingen mellem det hårde og det skønne, gør det det ikke mindre heavy, da der er lagt mere pres på det hårde.

Man kan klart mærke deres ar fra Mike’s og Georg’s helbredsproblemer, men de er kommet ud af det, ikke med deprimerende tekster om livets hårde gang, men med hård hud og en stærk lyst for overlevelse. Atmosfæren har en fin sjæl og god stemning, men har også en stor økse i højre hånd. ’’It’s No Good’’ giver et godt bud på denne atmosfære. Sangen er spændende og hård, men man får også en god følelse af ’’Tag en tudekiks og kom videre’’

Der er rigeligt at tage fat i på Get Your Bulls Out, men noget af tiden lyder det lidt som en gammel kending, og det er sgu sandt nok. Det skal dog siges, at det mere lyder, som en nyrenovering af den gamle powermetal med en bedre og tungere lyd og en mere eksperimentel tilgang til genren, som giver den helt nyt liv. For selvom der er mange klichéer fra fortidens metal, så er den også fyldt med masser af nye elementer til at sparke dig godt igang.

Øksen fører an

Get Your Bulls Out byder på rigtigt meget og giver et godt spark i nosserne, men stråler også af episke toner. Messiah’s Kiss har været igennem meget for at få denne skive færdiggjort og det er blevet gjort godt!

Man kan virkelig fornemme denne kamp, de har været igennem, hvilket giver en pisse god stemning. Den kan virke en anelse gammeldags, men med enkelte nyere nuancer, og er derfor som sådan ikke for retro, men har en god blanding, som giver en følelse af nostalgi og nye oplevelser på sammen tid. Den har en smuk sjæl og rosen har snoet sig om øksen, men det er stadig øksen, der fører an. Og som Messiah’s Kiss selv har sagt, så kan den både høres en fredag aften og en mandag morgen, den vil stadig være pisse fed.

1. Livin' in Paradise
  2. Immortal Memory
  3. Rescue Anyone? Rescue Me!