Jorn - Out To Every Nation

Out To Every Nation

Genrer:Heavy Metal, Hard rock
Spilletid:59:35
Antal numre:13

Den norske nattergals (nej, det er ikke Sissel jeg snakker om) tredje solo udspil viser endnu engang hvorfor manden bliver regnet som en af de bedste sangere i nyere tid. Mandens varme og sjælfulde stemme er som ren honning før ørerne. Hvad vi her bliver budt på, er uforfalsket Hard/Heavy Rock som jeg ikke har hørt ligeså godt siden firserne. Der bliver lagt op til en blanding af Dio-agtig stampende Metal, medens der også gøres plads til Hard Rock af engelsk herkomst, som man har hørt fra bands som Whitesnake. Åbneren "Young Forever" overbeviser én med det samme med de prægtige hooks og omkvæd, medens titelnummeret minder en smule om Queen’s udødlige klassiker "White Man". Desuden er der et nummer som "Living With Wolves" som har en del mere moderne referencer i dens opbygning, selvom Jorns stemme med det samme sætter sit varme bluesede præg på den. Eneste lille faux pas er nummeret "Rock Spirit" som er lidt for meget røvballe rock, desuden er den lidt for meget i stil med Foreigners "Jukebox Hero", hvilket trækker lidt ned. Lyden er i top, hvert instrument kommer klart igennem, selvom produktionen er meget mørk og massiv. Som medhjælpere har Jorn anskaffet sig en trup der ikke lader nogen tvivl om den musikalske kvalitet; Magnus Rosen (Hammerfall) på bas og de to Pagans Mind folk Jørn Viggo Lofstad og Stian Kristoffersen. Så hvis du er ligeså tosset med Masterplan's debut skive og simpelthen ikke kan vente på nyt fra dette superband, så er denne skive helt sikkert værd at få ventetiden til at gå med. Men enhver Hard/Heavy Rock fan burde faktisk tvangsindlægges til at skulle lytte til denne skive, en skive som allerede står som et af årets højdepunkter i denne genre.