Foreshadower spiller instrumental post-sludge, og alle sangtitlerne på nær den sidste består af koordinater på steder, der relaterer til krigsforbrydelser. Som den ti minutter lange åbner ”50°02'12.8"N 19°10'33.2"E” (Auschwitz-Birkenau) hurtigt klarlægger, er lydbilledet betongråt og henlagt i trist tåge. Tragik og håbløshed farver de indledende akkorder, og over hele sin spilletid nyder sangen godt af en glimrende dynamik. Efterfølgende virker ”11°32'58"N 104°55'4"E” (Tuol Sleng Folkemordsmuseum, Cambodia) mest som et vellykket mellemspil, som skifter stemning til det hårdere forud for næste nummer, og står i øvrigt fint på egne ben.
3’eren, ”19°54'10.5"N 75°05'44.0"W” (Guantanamo Bay Detentionslejr), er albummets andet hovedstykke, men et mindre succesrigt et ad slagsen. Det begynder sådan set fremragende stemningsfuldt, men det tunge stykke umiddelbart efter opbygningen føles som en non sequitur. Det black metal-inspirerede klimaks fungerer godt, men den efterfølgende passage trækkes lovlig langt. B-siden rummer tre kortere skæringer på 5-8 minutter hver, hvilket ikke levner tid til samme møjsommelige opbygning. Musikken klarer dog det øgede hastværk fint, og alle tre numre er anbefalelsesværdige i sig selv. ”23°50'46"N 90°15'27"E” (Savar Upazila, Bangladesh) skiller sig dog ud som det mest forskelligartede og – ret beset – mindeværdige med et øget fokus på melodi navnlig i det afsluttende stykke. Endelig fremhæver jeg ”55°45'03"N 4°46'05"E” (Nordsøen) for at have en glimrende atmosfærisk indledning, selvom jeg synes den træder lidt vande efterfølgende (ordspillet er helt bevidst). Alt i alt er det en debut, der giver god grund til at holde ørene åbne for Foreshadower i fremtiden.
Foreshadower er tilgængeligt som digitalt album for betal-hvad-du-vil på Foreshadowers Bandcamp-side, og udgives på vinyl tidligt i 2020 via Angry Music Records.