Eisbrecher - Eiszeit

Eiszeit

Genre:Industrial metal
Spilletid:35.00

Tyske Eisbrecher er på banen med deres 4. Album, "Eiszeit". Vi er ude i en omgang Elektro / Industrial pop/rock i stil med bandet Rammstein, som nok er det tyske band i den genre, de fleste har stiftet bekendtskab med!

Albummet "Eiszeit" består af 10 numre med et godt mix af iskold elektro pop og en hård, metallisk lyd i form af forvrængede guitarer og kontante trommer. Vokalen er iskold og kynisk, selvfølgelig er der lidt kor, også i form af kvindevokal, og det hele passer perfekt sammen. Der er numre som "Bombe" og "Amok", hvor både musik og tekst har et lettere sindsygt touch, men også ballader, som "Engel" eller "Dein Weg" der ryger lidt over i Kuschelrock hjørnet, uden at miste Eisbrecher "kulden". Der er på albummet ét nummer, "Gothkiller" hvor det er kvindevokal, der skinner igennem, og teksterne er på engelsk, ellers kører Eisbrecher udelukkende på sanger Alexx's vokal og tyske tekster. Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er flere radiohits gemt på denne skive – Måske ikke just i DK, men jeg tror helt bestemt at de kommer til at dukke op på de tyske kanaler.

Det er svært IKKE at komme til at sammenligne Eisbrecher med Rammstein lige når man har sat skiven over, og når det så er sagt, er den faktisk heller ikke længere… Eisbrecher disker op med et fedt album, der nok ligger tæt op af dét vi kender fra Rammstein, men alligevel er der markant forskel, både hvad tekster og musik angår. Det finder man ud af, mens man lytter sig gennem albummet.

"Eiszeit" er er lækkert album, man gerne sætter på repeat - Der er masser af energi, der brændes af på en cool måde. Jeg kan kun anbefale, at du tjekker Eisbrecher ud!