Crowbar - Symmetry In Black

Symmetry In Black

Genre:Sludge metal

Kobenet er stadig ude på at smadre

Kirk Windstein er blevet kaldt "The godfather of sludge" lige siden Crowbar udgav deres legendariske debut Obedience Thru Suffering. Deres sludge blandet med Thrash har gjort dem elsket af metalhoveder verden rundt. De udgav i 2011 pladen Sever The Wicked Hand, som uden tvivl er min favorit plade med Crowbar. Og nu tre år senere udgiver de Symmetry In Black og lad os se hvordan det er gået for dem.

Gennemgang

Første nummer på pladen er " Walk With Knowledge Wisely ". Nummeret starter ud med et trommebeat, efter et stykke tid går der ren Crowbar sludge i den. Windstein synger stadig fantastisk, på trods af sin alder - og det bliver, efter min mening, kun bedre med årene. Det er et meget varieret nummer med masser af temposkift, og det bliver måske lidt ensformigt i længden. Et andet nummer på pladen, der skiller sig lidt ud er nummeret "Reflection Of Deciet", med langsomme passager og en virkelig melankolsk melodi. Jeg fik en følelse af tomhed og blev nærmest deprimeret på en eller måde. Det er uden tvivl et af højdepunkterne på pladen. "Ageless Decay" viser lidt mere bandets Thrash side frem. Hurtige trommer, hurtige guitarer - hvorefter det hurtigt bliver det virkelig langsomt. Med masser af variation og tunge riffs, kan man uden tvivl sige at dette nummer, er det mest varierede på pladen. Produktionen på pladen er virkelig god. Da Windstein selv har stået for produktionen på pladen, så er det ham selv, der ved, hvordan Crowbar skal lyde på en plade. Trommeslager Tommy Buckley har leveret varen på denne plade, lige som han gjorde på Sever The Wicked Hand. Masser af hurtige trommer og improviserede fills er et stort plus i min bog. Kirk Windstein og Matthew Brunson er et utroligt godt makkerpar på spaderne. Mange af de riffs, der er på pladen, er utroligt velskrevet, til tider endda mindeværdige. Windstein beviser på denne skive, at selvom manden er 49 år, er hans stemme stadig i topform. Hans vokal er blevet meget smertefuld igennem årene, man føler nærmest, at han lægger sit liv på linjen for hver strofe han synger.

Ikke noget udover det sædvanlige

Crowbar har lavet endnu en solid plade, som er lige til at putte i samlingen. Den levede måske ikke helt op til de forventninger, jeg havde, da jeg elskede Sever The Wicked Hand så meget som jeg gør. Dog vil jeg sige, at det uden tvivl er en plade som stadig er bundsolid, og leverer varen uanset hvad.

1. Walk With Knowledge Wisely
  2. Symmetry In White
  3. The Taste Of Dying