Killing Music

/ VME · Udkom

Genrer:Death metal, Hardcore
Spilletid:45:11
Antal numre:14

Brugervurdering: 7,5/10 baseret på 2 stemmer.

Sidst vi hørte fra de engelske dødsmusikanter var i 2001 med deres "Organized Chaos" plade. Hele syv år efter ligger man så efter med "Killing Music". Og hvis du nu tror at bandet har brugt syv år på at ombygge stilen eller lave ekstravagante sange med masser af riffs og breaks, ja så bliver du nok en kende skuffet når du lægger den her skive i afspilleren.

Det var nu ikke det der skuffede mig mest ved skiven, for min skyld kan bands holde sig stokkonservativt til deres stil, hvis bare det er godt. Og det er lige det der går lidt galt for de brave englændere, for godt nok holder de stilen, men desværre har de ikke formået at lave nogle særligt interessante sange. De fleste sange kører i den samme hardcore punk mikset med lidt death metal guitar og growl, ikke at der er noget galt med det. Men når man har hørt fire sange der kun udskiller sig fra hinanden ved at have forskellige titler er man ude på et skråplan. Det eneste der lyser lidt op på skiven er når man spiller ægte death metal som i "As Her Skin Weeps", hvilket desværre ikke forekommer særligt ofte på pladen. De numre der skiller sig allermest ud er sjovt nok covers af de gamle hardcore bands Amebix hvorfra de spiller "Largactyl" og "Seeing Through My Eyes (Broken Bones)", hvoraf kun sidstnævnte er til at holde ud at høre på. Man har endda en hel armada af gæster på skiven som Karl Willets (Bolt Thrower), Kelly Schaeffer (Atheist), Billy Gould (Faith No More), som desværre ikke gør sig synderligt mærkbare. Desuden synes jeg den nye forsanger Dave Hunt skulle tage lidt mere sammen, da han på nogle numre synes at bare slynge tekster ud hvor det lige passer ham, uanset om det passer ind i sangen.

Så med et så magert produkt, skulle man synes at bandet roligt kunne have brugt syv år mere på at skrive lidt bedre sange.