Aura Noir - Out to Die

Out to Die

Genrer:Black metal, Thrash metal

Femte fuldlængde fra den norske black/thrash metal trio Aura Noir, Out to Die, viser endnu engang hvem der er de sande black/thrash metal mestre. Det er godt fire år siden deres sidste album, Hades Rising, kom ud, men ventetiden har været det værd! "Trenches" er første sang på albummet og det er Aura Noir som man kender dem og så alligevel ikke. Apollyon's vokal har forandret sig markant i forhold til tidligere albums, på Out to Die minder han meget om en lys Nocturno Culto, og det passer rigtigt godt til musikken. Riffene er ligeledes rigtigt gode og nogle du vil huske og give dig lyst til at afspille albummet igen og igen. Out to Die er et ondt mesterværk som vil få din bedstemor til at vende sig i sin grav, men Aura Noir er trods alt også blevet kaldt Norges grimmeste band og er ligeledes det første band til at få udgivet en plade på Nocturno Culto's pladeselskab "Tyrant Syndicate Label". Produktionen på albummet er også ganske god, dejlig rå som black/thrash metal skal være. Instrumenterne smelter også rigtigt godt sammen og giver dig frihed til at nyde instrumenterne hver for sig og som en helhed. En sang jeg særligt synes er fed og værd at give et lyt, er "Priest's Hellish Fiend", og kunne godt lyde som noget taget fra Metallica's klassiker Kill 'Em All, bare mere blacket. Sangen er old school, har fede soloer og får hårene til at rejse sig i nakken på dig hvorefter massivt headbanging begynder. Out to Die er et album for dig som kan lide old school lyd, solo'er og ond vokal. Forestil dig mere thrashet udgave af Darkthrone's nyere materiale. Værd at lytte til! Trackliste 1 - Trenches 2 - Fed to the Flames 3 - Abbadon 4 - The Grin from the Gallows 5 - Withheld 6 - Priest's Hellish Fiend 7 - Deathwish 8 - Out to Die Aura Noir - Priest's Hellish Fiend