The Arcane Order spiller koncert ved Slag-Town Slays Fest 2024 .
The Arcane Order - The Machinery Of Oblivion

The Machinery Of Oblivion

Genre:Melodisk Death Metal
Spilletid:46:27

Brugervurdering: 9/10 baseret på 2 stemmer.

Det første jeg husker er navnet Scavenger, men det var et meget kort bekendtskab, for bandet skulle til at skifte navn, og inden jeg fik set mig om, havde jeg stadig ikke hørt musikken. Nu sidder jeg så med The Arcane Order’s debutalbum på rundt regnet tre kvarters underholdning, som byder på kolossale mængder af melodisk og teknisk thrash.

Set i forhold til Scavenger’s "Promo 2005" er stilen uden tvivl den samme, men bandet er ved at finde sig selv i genren. "The Machinery of Oblivion" er helt sikkert og heldigvis mere gennemført ud til fingerspidserne, end det var tilfældet med promoen. Denne skive er en mere stilsikker og eksplosiv plade, som lever op til de forventninger man nødvendigvis må have til lydproduktionen. Endnu engang har Jacob Hansen siddet bag pulten og sikret, at The Arcane Order leverede deres maksimale og bedste indsats, hvilket tydeligt høres på denne plade, hvor ikke blot lyden er i top, men også komponeringen.

"The Machinery of Oblivion" byder både på de tunge head-banger-stykker, de hurtige og sønderrivende passager, de storslåede og melodiske kompositioner og harmoniske soloer, alt sammen kombineret med bandet tekniske kunnen og komposition. Selvom man kender til Raunchy og Kasper Thomsens egenskaber som sanger, så er det ikke givet, at man vil savne skønsangsvariationen, for Flemming C. Lunds evner som komponist ligger så højt, at melodien kommer til udtryk gennem musikken og ikke vokalen.

Som det er tilfældet med de fleste andre bands (ikke blot i dette miljø), skal man ikke forvente den store musikalske revolution fra The Arcane Order. De spiller mig bekendt ikke noget, som jeg ikke har hørt før, men jeg har aldrig hørt det spillet på den måde, som The Arcane Order gør. "The Machinery of Oblivion" er en skive, som fortjener at blive lyttet igennem flere gange for at opnå det fulde udbytte af den, da musikken er spækket med masser af spændende detaljer, men den kan varmt anbefales.