Kommentarer (2)

SRFM

SRFM

Indlæg: 58

Jeg har ikke hørt skiven, men

Jeg har ikke hørt skiven, men hvis du mener, at den er 9 dødningehoveder værd inden for den genre, hvor den hører hjemme, hvorfor så ikke give den 9 kranier? Du har jo netop gjort en dyd ud af at forklare, hvordan musikken lyder, så chancen for at blive stormløbet af vrede Prostitute Disfigurement-fans, der vil have erstatning for at have købt albummet, er vel til at overse...

Iøvrigt: Heavymetal.dk er et site, der henvender sig til folk, der hører metal, men betyder det, at vi kun skal anmelde ting, der indiskutabelt hører ind under metal? Hvad med nyere The Gathering (hvis ellers vi fik de albums til anmeldelse)? Hvad med de forskellige blødere hardrockvarer med goth-appeal, som også er røget forbi os en gang imellem? Hvad med de stille passager, der sniger sig ind på progressive eller melodiske metalskiver? Jeg siger ikke, at vi skal anmelde revl og krat, men jeg tror, at der er andre metalfans end mig selv, der også interesserer sig for andre typer af musik. Det er en redaktionel beslutning, hvad man synes, det er relevant at anmelde, men når man så er gået i gang med at anmelde, synes jeg, at det primært må være kvaliteten af musikken, der tæller, frem for graden af tilhørsforhold til en bestemt genre.

Bortset fra det er du er langt fra den eneste, jeg har set bedømme udgivelser på deres grad af... øh... "metalhed". Jeg er generelt rigtig glad for dine anmeldelser - de er saglige og giver et godt indtryk af, hvad albummet indeholder, uanset om man er enig i karakteren eller ej.

Time Signature

Time Signature

Indlæg: 65

Jeg synes ikke, jeg kan

Jeg synes ikke, jeg kan ignorere relevans for HMdks område i mine anmeldelser, så jeg forsøge at kombinere musikalsk kvalitet og relevans, når jeg anmelder ikke-metal albums (ellers kunne jeg bare have givet dette album nul kranier).

Men ellers er jeg enig med dig, og besluttes det redaktionelt, at metal-relevans ikke skal være en fator, så undlader jeg med glæde at tage det med i beregningen. Indtil da medregner jeg relevans.

Det er selvfølgeligt svært, hvis ikke umuligt, at sætte en klar grænse om mellem metal og ikke-metal, og de genrer, du nævner (hardrock, progressive og melodisk metal) hører, som jeg oplever det, med i metal-spanden, hvor andre måske vil argumentere, at det ikke har noget med metal at gøre, så i sådanne tilfælde antager jeg, at udgivelserne er relevante for HMdks objektområde.