U.D.O. - Thunderball

Thunderball

Genrer:Heavy Metal, Hard rock
Spilletid:45:52

Hvis man bare har fulgt lidt med i metaltimerne i skolen, ved man hvem Udo Dirkschneider er. Han lyksaliggjorde mig, og hundred tusinder af andre Heavy Metal hoveder, i 80'erne og 90'erne, med hans motorsavs vokal i desværre hedengangne Accept.

Nu er han såmænd allerede ude med sit niende solo album. Han får så sandelig spyttet nogle plader ud, og jeg vil mene at han nogen gange burde have brugt lidt mere tid på sangskrivningen, og jeg har endnu ikke hørt et album fra ham som kommer op på Accept standarder, men helt klart hører hans nye "Thunderball" klart til blandt de tre bedste af hans soloudgivelser.

"Thunderball" lægger ud med titelnummeret, som er et up-tempo nummer, helt i Accept ånden - virkelig fedt. Det samme gælder de næste tre numre. Med "Land Of The Midnight Sun" bliver det så lidt mere rolige toner der bliver slået an. Ellers fortsætter det med den ene headbanger efter den anden, men pludselig dukker der et nummer op som "Trainride To Russia", som er en hyldest til de russiske fans. Med de russiske harmonikatoner og teksten som delvist er på russisk, er der faktisk nytænknig fra "U.D.O." som man ikke kunne forvente, et kanon party nummer. Af andre specielle ting, kan jeg nævne den flotte afslutningsballade, som er underlagt med strygere.

"Thunderball" er et fremragende tysk Heavy Metal album fra én af verdens mest markante stemmer.