Morbid Carnage - Night Assassins

Night Assassins

Genrer:Thrash metal, Thrash metal
Spilletid:36.26
Antal numre:7

Morbid Carnage, fra Ungarn, er på banen med deres debutskive Night Assassins, og med navne som Blasphemy, Churchburner, Disguster og Necrofaust skulle man tro de spillede black metal. Men det gør de ikke, for thrashbølgen er åbenbart kommet til Ungarn, og det er lige præcis hvad Morbid Carnage spiller. Nu ville det være synd at sige at jeg kender meget til ungarsk musik og bands. Jeg har hørt om Tormentor, som Mayhems sanger Attila Csihar kom fra, og så bandet med det sjove navn, Bornholm. Men det er alt jeg kender til ungarsk musik, så Morbid Carnage må være målepinden.

På deres Myspaceside kalder de sig Mörbid Carnage, og poserer med øl på gruppebilledet, så det er nok ikke at skyde helt ved siden af, at sammenligne dem med et andet fest thrashband, nemlig Municipal Waste. Men hvor Municipal Waste lægger sig tæt op af Anthrax, har Morbid Carnage ladet sig inspirere af Slayer og tidlig Metallica. Det er no-nonsens thrash i dit fjæs, med lynhurtige guitarer og buldrende trommer og bas. Sangen er som den nu er på thrashalbums, hæs og brutal og vinder bestemnt ikke X-Factor. Gudskelov. Produktionen er væsentlig bedre end den produktion, Morbid Carnages helte fik i firserne, men samtidig bibeholder den lyden fra dengang.

Night Assassins er et 36 minutters uophørligt thrashangreb, og alle numrene holder god standard. Skal jeg vælge nogle numre ud og fremhæve, må det blive titelnummeret "Night Assassins", det lynhurtige "Slaughtering" og "Funeral Pyre". Fans af retro-thrash vil synes godt om dette album, er jeg helt sikker på. Og hvis Morbid Carnage er et typisk produkt af ungarsk musik, tror jeg godt vi kan glæde os til, at se hvad der ellers kommer derfra.