Molotov Solution - Insurrection

Insurrection

Genrer:Deathcore, Metalcore

Insurrection er femte udspil fra den amerikanske deathcore band Molotov Solution. Teksterne på skivens numre er meget politisk præget, og derudover behandles også en række samfundsforhold på aggressiv vis. Molotov Solution er et deathcore band i genrens traditionelle forstand, så det er en række af tunge riffs, hardcore punk breakdows, og hvad der ellers høre sig til af growl og brutale skrig. Der er på intet tidspunkt skruet ned for tempoet, og den aggressive energi strømmer ud af højtalerne fra start til slut.

Deathcore er en genre, som jeg normalt ikke har beskæftiget mig særlig meget med, men Insurrection er en skive, som jeg ikke kan undgå at blive påvirket af. Den tunge energi som bliver sendt afsted fra starten af albummet, går lige ind, og man bliver fra starten opildnet til at tage del i de samfundsændringer, bandet prædiker om.

Insurrection har for meget været en positiv overraskelse at høre. Jeg er rigtig glad for den energi som skiven emmer af, og der er flere gode numre på skiven, hvor jeg især vil fremhæve Injustice for All og Rise. Især Rise, som jeg synes er albummets bedste nummer, går hos mig rent ind, hvilket måske skyldes brugen af mere melodiske elementer omkring 2.50 inde i nummeret. Man kan mærke de følelser bandet har lagt i nummeret, og jeg kunne godt have brugt noget mere af den slags, for resten af skiven bliver desværre hurtigt, en gang råben og skrigen uden større variation. Så hvis bandet vælger at bringe lidt flere melodiske elementer ind i musikken fremover, har de sikret sig endnu en fan.