Mastercastle - Last Desire

Last Desire

Genrer:Power metal, Melodisk Metal
Spilletid:54.54

Officiel vurdering: 4/10

Last Desire er Mastercastle`s andet album, og lad mig med det samme sige at det er et noget middelmådigt udspil, det italienske band er kommet ud med. Last Desire er et noget blandet album, de får rodet godt rundt i kassen inden for de forskellige changere. Der er noget power metal, hård rock, og goth. Bandet består af sanger Giorgia Gueglio (hun skriver alle tekster), hun synger da okay, og da jeg hørte de første par sange tænkte jeg at det var sgu okay det her! Men et par sange mere, og min interesse forsvandt, hun synger simpelthen alt for monotont, og det bliver altså lidt kedeligt. Hun gør det bedst på det stille numre Jade star. Hun synger ikke dårligt, der sker bare ikke noget, om det er et veres eller omkvæd det er et fedt, for der er ingen forskel. Så er der på bas Steve Vawamas og på trommer Alessandro Bissa der krediteres som (speciel guest), de 2 herre gør ikke det vilde af sig, de spiller det de skal men heller ikke mere, de kan deres kram uden at brillerer og det virker mest som om de er et par lejesvende der lige er hentet ind, til at udfylde de resterende pladser. Så har bandet Pier Gonella på guitar, han har også stået for produktionen og har lavet alt musikken. Han spiller faktisk rigtigt godt, og får lavet nogle fede rift hen over pladen. Men da han på "Space trip" forsøger sig som Joe Santriani, går det galt, for så dygtig er han heller ikke. Når nu de ikke er bange for at kaste sig ud i nye udfordringer, så ville det klæde albummet med nogle sange der ville hænge ved. For det virker som om de har brugt for meget energi på at skulle spille forskellige changere, og glemt de catchy omkvæd. Noget man kan skråle med på og noget der hænger ved. Men det kommer bare ikke og det hele kører bare og før man ved af det, er nummeret slut!!

Det ville klæde Mastercastle at holde sig til en genre og så få lavet nogle fede sange, for potentialet er der, der mangler bare lige det sidste!!