Lost Soul - Immerse In Infinity [Ltd-Edition]

Immerse In Infinity [Ltd-Edition]

Genrer:Death metal, Death metal
Spilletid:55.17

De fortabte polske sjæle beviser med "Immerse In Infinity" at Polen har andet at byde på end Behemoth, Vader og Decapitated. Niveauet er næsten fuldt på højde med førnævnte landsmænd, når det gælder evnen til at levere rendyrket dødsmetal, og som dødsmetalfan er det svært at ønske mere end det som "Immerse In Infinity" leverer. Her bydes nemlig på brutal dødsmetal, tonstunge riffs, atmosfæriske elementer, afsindige guitarsoli, lidt melodi – ja, mere eller mindre alt hvad et dødsmetalhjerte kan begære.

Lost Soul har dermed lavet et meget afvekslende album, uden at de enkelte sange mister fokus, og sangene balancerer tit på kanten mellem det tekniske, aggressive og tilgængelige og dermed udfordres lytteren gennem hele albummet, Men træerne vokser desværre ikke helt ind i helvede – Lost Soul mangler stadig lige det unikke touch, der gør at Lost Soul får den genkendelighed i deres musik, som dødsmetalbands i divisionen lige over besidder.

Albummet virker meget modent i den forstand, at Lost Soul ikke er bange for at spille langsomt og tungt i stedet for kun at fokusere på, at der skal grindes af sted med 240 kilometer i timen – bedste eksempel er den tonstunge "…If The Dead Can Speak", der også er et af de numre, der virkelig skiller sig ud fra resten af albummets sange.

Lost Soul kunne meget vel blive noget af det næste store på dødsmetalscenen, som Polen leverer - "Immerse In Infinity" skal i hvert fald nok kunne overbevise og det bør kun været et spørgsmål om tid før et større selskab får øjnene op for Lost Soul og giver bandet den eksponering musikken fortjener.