Huntress - Spell Eater

Spell Eater

Genrer:Heavy Metal, Thrash metal
Spilletid:42.55

Officiel vurdering: 3/10

Brugervurdering: 5,3/10 baseret på 3 stemmer.

Huntress er et forholdsvist nyt band fra Californien, som spiller noget, der bedst beskrives som melodisk thrash . De blev dannet i 2009, hvor Napalm Records fik fat i dem, og ellers er de blevet hyped virkelig meget. De udgav singlen Eight of Swords efterfulgt af deres debut, som hedder Spell Eater.

Albummet starter ganske lovende med guitar og trommer, hvor de giver den gas. Så sætter de farten ned, og forsangeren begynder at synge. Men lad os starte med guitaren, og gemme det værste til sidst. Guitaren gør sit arbejde rigtig godt. Han er varieret, og holder et højt tempo og spiller meget strømlignet. Hans guitarsoloer er også rigtig gode. De er hurtigt og vilde, mens de stadig passer til resten af musikkens tempo. Trommerne gør også deres arbejde fint. Han lægger meget i baggrunden, og er nærmest guitarens backup. Han spiller også varieret og meget strømlignet. Det gør bassen også, men han bidrager ikke til musikken. Og nu til det værste: Forsangeren. Det er et forfærdeligt skrig, der giver en myrekryb, og giver en lyst til at smide albummet ud af vinduet. Stemmen kan sammenlignes med to overvægtige katte i en heftig omgang S/M. Hun ruinerer det for de andre musikere i bandet, der faktisk spiller rimelig godt. Lyden gør det ikke bedre. Det er som om at produceren ville have forsangerens stemme til at skære en i trommehinderne. Jeg er selv flere gange blevet nød til at tage mit headset af, af den grund.

Musikanterne spiller faktisk okay. Det eneste store problem er forsangeren, som ruinerer albummet totalt, og ikke er til nogen gavn for bandet. Det er også hende står for størstedelen af den ringe karakter de får. Det er muligt at give albummet en chance, og der er sikkert nogen der kan lide musikken, men jeg er i hvert fald ikke en af dem. Det vil være en god ide at høre lidt af deres musik før man bruger penge på Spell Eater

Spell Eater er albummets første nummer, med den bedste guitarsolo på albummet. Her kan du også høre forsangerens, efter min mening, skrækkelige sangstemme, og, hvis du vil, give din mening om hendes stemme til kende i kommentarene.

1. Spell Eater
  2. Senicide
  3. Sleep And Death