Helldorados - Helldorados

Helldorados

Genrer:Heavy Metal, Hard rock

Helldorados er et forholdsvist nyt Tysk Heavy Metal band, som mere eller mindre spiller Traditionelt Heavy Metal. Helldorados er fra Stuttgart og debuterede i 2007 med udgivelsen Just Rock, albummet solgte 500 kopier og vandt Wolle Kriwanek prisen for ''Best Perfromance''. Helldorados mål er at skabe metal/hard rock mix, som de fleste kan lide, de beskriver selv deres musik som en blanding mellem, Guns N' Roses, AC/DC, Pantera, ja der referere sågar ABBA! Bandet består af Pierre (vokal), Steve (guitar), Gunnar (bass) og Chris (trommer), og har i følge bandets egen side været en succes fra start. De er nu ude med deres album Helldorados som jeg har lyttet igennem, og det har været en lidt underlig fornøjelse.

Helldorados virker lidt som en sjov blanding mellem inspirationer fra vildt mange forskellige bands, sågar også sange. Vokalen på albummet er ok, den er clean som til tider lyder som noget ala James Hetfield, med det typiske ''yeaaah'' skrig. Det er ikke fordi vokalen er specielt god, men den er heller ikke dårlig. Guitar og bas spillet er i mid tempo, og en smule tungere end nogle deres inspirationer, og mere klassiske guitar soloer. Trommespillet følger også et mid tempo, med forholdsvis god brug af dobbelt pedal. Alt i alt er musikken meget traditionelt for Traditional Heavy Metal. Man kan tydeligt høre deres forskellige inspirationer på albummet, specielt i sangen ''Changes''. Changes starter med en akustisk intro som straks fører tankerne mod ''Tribute'' af Tenacious D, sangen udvikler sig derefter til at minde om noget i stil med ''November Rain'' af Guns N' Roses, og er bare ikke skruet helt godt sammen. Mange af sangene udfolder sig på samme måde, og man kan høre at bandet slet ikke har lige så god teknik som de bands de er inspireret af.

Det er ikke fordi at der her er tale om en decideret dårlig udgivelse, det hele føles bare så middelmådigt. Hvis du er til good ol' Hard Rock eller Traditional Metal er det måske noget for dig, men der findes bare mange andre bedre eksempler der ude, og er ikke noget jeg vil anbefale som et must.

Her er det nummer fra albummet, som er det eneste som er tilgængeligt lige nu. Det er ''You Live, You Learn, You Die'' som bandet pt er i gang med at lave en musik video til.