One Crimson Night

Type:DVD
Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:115
Antal numre:20

Brugervurdering: 7/10 baseret på 1 stemme.

Så kom Hammerfall's tredje DVD udspil, og helt klart det bedste. Her drejer det sig om en hel live koncert optaget i hjembyen Göteborg - så det er klart der er en vidunderlig stemning, og hallen er proppet til bristepunktet. Hector banker vanen tro koncerten i gang med sin forhammer og Hammerfall hamrer derud af med den ene klassiker efter den anden; "Riders Of The Storm", "Heeding The Call", "Legacy Of Kings", "Crimson Thunder" og mange flere. At de lige skulle have en bass solo og en guitar solo med, kunne jeg godt have undværet, især bass soloen var ikke noget at prale af, da lyden er temmelig tam, og han kører soloen total uden forvrænger, guitar soloen var OK, og heldigvis kort - det er altid en go' pisse pause hvis det nu endelig skal være. De sluttede sættet af med "Templars Of Steel", og så kom der lige en gut fra Nuclear Blast og en stak "sild" op på scenen for at overrække deres anden svenske guldplade, og denne gang selvfølgelig for "Crimson Thunder". Hammerfall slutter sættet med de to ekstra numre "Hearts Of Fire" (lidt for tamt kor i omkvædet) og selvfølgelig "Hammerfall". Så skal der lige nævnes at Joachim Cans snakker temmelig meget imellem numrene - selvfølgelig på svensk og det fatter jeg jo intet af, men jeg fandt da ud af til sidst at man godt kan vælge undertekster ... lort. Special features er en "On the Road" dokumentar og den er faktisk skide sjov, man kan rigtig se at de har gang i den på tour. Så endnu engang har Hammerfall bevist at de er klodens bedste Manowar/Accept rip-off band, men fuck det – de gør det pisse godt, og den slags musik kan man ikke få nok af vel?!