Dimensions Of Horror

Genre:Death metal
Antal numre:6

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

Scream Bloody Gruesome

Grusomt tilbageblik endnu engang

Så er Gruesome tilbage! Bandet der uden nogen som helst form for skam, tydeligt tilkendegiver at deres fornemste opgave på scenen er at løfte den arv Mestrene fra Death efterlod sig, og specielt den tidlige periode. Bandets debutskive Savage land var en fed skive, hvor Death`s 2. skive Leprosy var den altoverskyggende inspiration og skabelon. Med denne nye EP, går Gruesome endnu længere tilbage i kataloget, og bruger Scream bloody gore som pejlemærke. Gruesome består af medlemmer fra bands som Exhumed, Derketa og Possessed, så der er på ingen måde tale om et ungt band, der forsøger at lyde som idolerne, men nogle rutinerede kræfter, der med Gruesome blot spiller DEATH metal, som en hyldest til Chuck og Kompagni!

Eviiiiiiil Dead Part 2-7!

… Kunne man fristes til at skrive, og i virkeligheden er det heller ikke helt forkert! Numrene på Dimensions of horror er skrevet efter nøjagtigt samme skabelon som på Scream bloody gore, og man sidder nogen gange og tænker at NU kommer det … nu synger han Eviiiiiil dead … Det er bare erstattet af et Raped by darkness. Der findes 6 numre på EP`en her, og hele vejen igennem, spilles der med stor sikkerhed og entusiasme. Gruesome er tydeligvis bedre musikere, end Death var på Scream bloody gore, men de holder stilen, og selv trommespillet har en snert af Chris Reifert`sk kantethed, der giver den helt rette primitive stemning. Vokalen ligger også tæt på salig Chuck`s , men ind imellem nærmer den sig mere at lyde som Death Breath`s Robert Pehrsson, og det er vældigt positivt i mine ører!

Præmissen er DEATH !

Gruesome har ikke et eneste gram nytænkning, originalitet eller bare noget der ligner noget nyt over sig. MEN det er netop det der er præmissen for Gruesome, og kan man se igennem det, nyder old school Death metal eller Death(Bandet), jamen så er der masser af kvalitet at komme efter på Dimensions of horror, for her er tale om en solid udgivelse, der selvfølgelig på ingen måde nærmer sig mestrene, men mindre kan også gøre det, og jeg vil langt hellere bruge min tid i selskab med Gruesome, end de horder at moderne Death metal bands der vælter frem!

1. Forces Of Death
  2. Raped by Darkness
  3. Amputation