/ Warner Music Group · Udkom

Genrer:Death metal, Symphonic Death Metal
Spilletid:53:49

Officiel vurdering: 10/10

Brugervurdering: 8,4/10 baseret på 5 stemmer.

Flesh"Oh my"god apocalypse!!!

Jeg har løftet min hånd med metal kruset og byder Fleshgod Apocalypses andet album, Agony velkommen til denne verden. Dette er helt sikkert det mest hårdtslående- banebrydende- mægtigste- over my head- sataniske- smukkeste- fantastiske- overnaturlige- fabelagtige- epokegørende- for satan da- F******ck- eat my shorts- its a plane- live long and prosper- may the force be with you- great scott, hvor er det et fedt album. De italienske heavy tenorer har sprunget lydmuren atter igen. Dette er ikke for sjov, det er alt andet end sjov, her er nogen som både tager deres musik seriøst og leger med hele universet metal og kaster det lige i fjæset på dig. Fleshgod apocalypse laver storladende symfonier og tilsætter det brutal dødsmetal, eller omvendt. Sagen er at det er lykkes bandet at få dette til at fungere, i allerhøjeste grad. Bandet er så dybt engageret i deres musik at man kun kan sidde med åben mund og fundere sig over hvilken logisk sans bandet bruger? For det virker virkelig så umuligt og alligevel så nemt at lave et så helstøbt album.

Det italienske ensemble består af Tommaso Riccardi på vokal og guitar, Paolo Rossi på Vokal og bass, Cristiano Trionfera på vokal og guitar, Francesco Paoli på Trommer, guitar og vokal og til sidst Francesco Ferrini på Piano og Orkester. Bandet har på dette album valgt at Francesco Ferrini et fast medlem og det er et valg, som forstås. Han gør dette album meget mere interessant, med meget sikre og smukke kompositioner. Han får dette album til at lette.

Der er et band som næsten har fået metal og klassisk til at fungere og det var Metallica på deres "S & M" plade. Folk vil nok være uenige i mig med dette, men jeg syntes sgu den Metallica hest skulle have været skudt for lang tid siden. Men heller ikke der var det helt godt nok. Fleshgod får dog dette til at fungere og det kræver dog ikke bare øvelse, dette kræver også forståelse for en genre, som man kun kan respektere (her mener jeg klassisk musik).

Fleshgod kalder deres stil Symfonisk dødsmetal og det er lige hvad det er! Det er et album, som alle metallere burde have i deres samling, det er et album, som højner metallen og vi er ved at nærme os noget som ikke bare handler om respekt, attitude og langt hår. Vi nærmere os noget som blander to verdener, som har været så tæt op af hinanden. For mig er dette årets bedste plade, og derfor er der fuldt hus! Fuldt hus til Fleshgod Apocalypse - Agony for at komponere et mesterværk af en plade!

1. Temptation (1:47)
  2. The Hypocrisy (5:31)
  3. The Imposition (4:58)