Dream Evil - The Book Of Heavy Metal

The Book Of Heavy Metal

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:50:00

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Mææææædaaaaalll!!! Mere true kan vist ikke starte en CD. De svenske all star Heavy Metal freaks under ledelse af super producent Fredrik Nordström har kreeret deres tredje og bedste CD til dato. Startende ud med titelnummeret får vi en true metal granat, med en tekst der ville gøre Manowar til skamme. Nummeret er dejligt tungt og stampende og ligger med sin firser tilbedende måde stilen for resten af albummet. Derefter får vi serveret de to sange "Into The Moonlight" og "The Sledge" som begge er typiske med deres Hammerfall meets Scorpions lyd, ikke ringe numre men heller ikke noget suverænt. Derefter kom nok den største overraskelse for mig med nummeret "No Way", sangen er som taget direkte fra Ozzy’s "Bark At The Moon" plade både hvad angår riffs og sangmelodierne. "Crusaders Anthem" er derimod en rigtig hymne der er et af de bedste numre på pladen, især det store episke omkvæd tager virkelig kegler. "Lets Make Rock" og "Tired" er igen lidt af den forrige metervare som også fandtes på den forrige, selvom "Lets Make Rock" godt kan gå an som en fed sommer rocker. "M.O.M" er et 100% rent Accept nummer, med de fede kor og de rigtig tunge riff, der bare tager én i struben og tvinger én i knæ og er sammen med titelnummeret og "No Way" det bedste på pladen. De sidste tre er derimod pladens svageste led, da de ikke formår at flyve ind på hjernen som de forrige, men alle de forrige numre retfærdiggør dog et otte tal og min udtalelse om bandets bedste til dato. Nogle folk vil nok mene at bandet er gået en tak for vidt med deres åbenlyse kopiering af deres helte, men i tider hvor de "originale" bands leverer det ene kedelige produkt efter det andet, tager jeg glædeligt denne rip off i køb.