Indlæg: 14

a long time ago. There was a

a long time ago. There was a band called Dissection....... But no more

Hræsvelgr

Indlæg: 13

Jon har i SRM fra december

Jon har i SRM fra december udtalt at den Mahi Kali single man har kunnet købe til koncerterne er speciel idet guitar og vokal er indspillet af Jon i fængslet - trommer og bas er så lagt til senere. Derfor skal singlen nok ses som lidt af en kuriositet, og ja, den trækker en del på "Where dead Angels lie", men det stemmer også fint overens med at jeg har hørt Jon udtale at denne sang for ham står som det bedste (også rent teksmæssigt) fra den gamle æra. Jeg synes nu det er lidt latterligt at bare fordi Dissection HAR lavet hurtige numre så SKAL de i folks øjne bare blive ved med det, for ellers er de jo ikke Dissection mere - bullshit! Vil man have hurtig blastbeat metal så er det bare at kigge under M for Marduk eller et andet af de tusinder af hurtige black metal bands. For mig er det centrale ved Dissection stemningen og det lyriske koncept, og det lyder til at være ganske godt bevaret.

Bjorn, burde du ikke tage på ekskursion til et pladestudie og se at man faktisk godt kan lave god trommelyd uden at det er en computer (jeg har nemlig hørt 1349-skiven, og jeg synes ikke at trommerne lyder speedet. Guitaren måske men ikke trommerne)

Bjorn

Bjorn

Indlæg: 214

Jeg skriver jo ikke at den er

Jeg skriver jo ikke at den er dårlig fordi den er langsom, jeg synes bare ikke bare ikke at den kan leve op til bandets forrige materiale. Desuden er min karakter baseret på den ufattelig ringe kvalitet af optagelsen, som er en joke. Det synes for mig at dette er en udgivelse man bare skulle have ud for at have et produkt ude sammen med turneen.

Hræsvelgr

Indlæg: 13

Det med det langsomme var

Det med det langsomme var mest en kommentar til rth's efter min mening rimelig barnlige kommentar. "Dissection er ikke mere"????? What the...så længe Jon Nödtveidt er frontmand er det Dissection og en tilbagevenden til det oprindelige line-up ville da være en umulighed med tanke på at det var Johan Norman der dolkede Jon i ryggen i forbindelse med rettergangen.