Destruction - Metal Discharge

Metal Discharge

/ VME · Udkom

Genrer:Thrash metal, Thrash metal
Spilletid:39:07

De tyske Thrash baroner er tilbage med deres tredje album efter deres genforening. For dem der ikke er bekendt med bandet kan jeg oplyse at de var et af de største europæiske Thrash bands i 80'erne - de blev især kendt for deres puddelhunde frisure og deres patronbælter. Mange Black metal bands har fundet en del inspiration hos dem. De blev så genforenet i 1999 for at bringe deres velspillede Thrash tilbage. Selv om Destruction altid kun har været en trio, synes jeg de altid har været meget mere tekniske end f.eks. deres landsmænd Sodom, men derfor behøver de jo ikke skrive bedre sange.

Deres gamle plader er da seje med mange klassikere som "Mad Butcher", "Total Disaster" og "Bestial Invasion". Som bekendt er det jo svært for de fleste bands at komme op på det samme niveau igen, som i deres storhedstid, men jeg synes Destruction gør det OK, deres nye skive er ihvertfald et hak bedre end deres forrige "The Antchrist", som var lidt kedelig synes jeg. Deres nye skive er en rigtig fed Thrash plade og absolut ikke gammeldags, selvom de har fundet megen inspiration fra deres gamle plader og Slayer. Lyden kunne måske være en anelse bedre og coveret sucks lidt, men alt i alt en fremragende udgivelse.

Keitel giver den 70%

Er man som mig gammel Destruction fan, der har fulgt dem siden 80'erne og også gik amok over deres comeback "All Hell Breakes Loose" og efterfølgeren "The Antichrist", er der kun én vej, og det er afsted til pladepusheren og få fat i "Metal Discharge"! God gammel tysker-thrash som kun tyskerne kan gøre det. Intet nyt crap eller wimpmetal, som man desværre ser alt for meget af i disse tider! Den rene uforfalskede vare, der bare får nakkemusklerne til at rykke i takt - sådan! Schmeier og Co. viser endnu engang at de stadig er i storform og de leverer i aller højeste grad varen. Er man lidt hurtig i optrækket får man oven i købet en bonus CD med cover tracks med Iron Maiden (Killers), Metallica (Whiplash) og The Exploited (USA) samt noget demomateriale. Godt gået af disse gamle tyskere. Her er virkelig nostalgi for et gammelt metalhoved som mig!

DSW giver den 90%