Crystallion - Hundred Days

Hundred Days

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:52.17

Brugervurdering: 7/10 baseret på 1 stemme.

Hundred Days er det tyske powermetal band Crystallions tredje album, og lad mig sige det med det samme, jeg bliver aldrig fan.

Albummet omhandler Napoleon Bonapartes storhed og fald, og musikken er der på sin vis ikke noget i vejen med. Der er, som i det meste af powermetallen, den obligatoriske blanding af hurtige riffs, melodiske melodier, og en talt intro som sætter pladen igang. Der er dog et stort problem for mig, og det er vokalen. Den irrettere mig virkelig, og ødelægger hvad der ellers kun have været et godt album. Jeg synes, at vokalen i den grad mangler variation, og synes den til tider kammer over og bliver lettere hysterisk, hvilket gør, at jeg langt hellere vil finde andre bands at høre inden for genren.

En anden ting jeg også mangler, er variation i forhold til mængden af andre power bands. Crystallion bringer på ingen måder noget nyt ind i genren, men kører videre på den efterhånden gammelkendte facon. Der er så vidt ikke noget galt med, at man følger et spor som andre har lagt ud for en, men det gør, at jeg automatisk sammenligner dem med nogle af powermetallens store mestre som Kamelot og Rhapsody of Fire, til hvilke der for Crystallion er lang vej at nå i genialitet.

Alt i alt er Hundreds Days et album jeg hurtigt kommer til at glemme, og når vokalen samtidig er som den er, er det ikke et album jeg vil smække på igen. Så med mindre man på forhånd synes om bandet, eller har en interesse for Napoleon, vil jeg vælge et andet power album at kaste min kærlighed på.