V/A - Gods Of Thunder - A Norwegian Tribute To KISS

Gods Of Thunder - A Norwegian Tribute To KISS

/ VME · Udkom

Genrer:Rock, Hardcore
Spilletid:72:08
Antal numre:20

Det var bestemt ikke uden en vis gru at denne tribute skive blev taget frem fra anmelderbunken, hvilket mest skal ses i lyset af at jeg frygtede der var tale om en flok talentløse black metal bands, der var sat til at skamsmadre disse numre. Derudover har jeg generelt altid haft det svært med alle disse tribute skiver (der fortsat vælter ud), og man kan med rette spørge sig selv hvad formålet er, selvom bagmændene selvfølgelig vil hyle op om respekt og hvor meget Kiss har betydet for rock scenen. Det skal der så heller ikke herske nogen tvivl om at de har, og når det så er sagt må jeg da sige, at denne tribute slet ikke er så slem endda, og faktisk indeholder den en række charmerende og til tider overraskende gode coverversioner. Blandt andet er der de glampumpede numre som "I Was Made For Loving You" (med de norske Grand Prix vindere Wig Wam, hvor ex. Kiss guitarist Bruce Kulick medvirker), og "I Just Wanna" med de barmfagre KISSettes (der også har fået æren af at pryde midtersiderne i bookletten). Men der er også plads til beskidt rock’n roll fra The Carburetors ("Getaway") og Shirley’s Temple ("Gods Of Thunder"). Derudover medvirker bl.a. også navne som Ulver, Espen Lind, Kurt Nilsen og de to TNT herrer Ronni Le Tekro og Tony Harnell. Så et langt stykke hen af vejen er der tale om de lidt mere stuerene repræsentanter fra den norske musikscene. Coveret er desuden udført af Ken Kelly, som også tegnede coveret til de to Kiss plader, "Destroyer" og "Love Gun" – så når det nu skulle være, ja så fremstår denne tribute nu ganske appetitlig, men hvor tit den ryger på anlægget er så en helt anden snak...