Trinity Site - After The Sun

After The Sun

Genre:Melodisk Death Metal

Efter solen brænder ud

Gedigne grooveriffs, standardakkorder og en aggressiv vokal. Trinity Site har taget skridtet videre efter EP’en Ex Inferis og har nu stablet et helt album på benene ved navn After The Sun. Det tyske melodeath band spiller genren i en uforstyrret tilstand med guitar, trommer, bas og dødsbrøl. Denne velkendte instrumentcocktail forener sig i en række ørehængende melodier og hovedhamrende rytmesektioner, der sammen med et dystopisk tema udgør After The Sun.

Lækker metalkreation med løs skrue

Er man til symfoniorkester eller keyboardharmonier, bliver man skuffet, når man hører Trinity Site. Her er genrens ofte forekommende harmoniske eksperimenter skåret fra til fordel for et fokus på grundbestanddelene. Der bliver skåret helt ind til genrebenet, og kombinationen af guitar og bas får lov at gøre arbejdet. Resultatet er en række groovede riffs, sammensat i simple akkordgange. Dertil hører et arsenal af fængende melodier, der i deres simpelhed bliver stærke temaer for numrene hver især.

Titelnummeret ”After The Sun”, der sparker pladen i gang, giver en god fornemmelse for, hvor musikken bærer henad. Sangene er hverken tekniske vidundere eller nyskabende, men formidler direkte de brutale sandheder og simple, men smukke, melodier, som bandet vil ud med. Produktionen har generelt taget et skridt opad i forhold til EP’en, og sangene sætter sig hurtigt fast i hjernen. Nogle sange sidder bedre fast end andre (for undertegnedes vedkommende bl.a. ”Beyond The Rim”, ”After The Sun” og ”Humanize Me”), men niveauet er generelt højt på hele pladen.

Flere bands har haft succes med den simple og rå melodiske dødsmetal. På trods af, at det er svært at sætte en finger på noget specifikt, mangler After The Sun dog et eller andet. Måske er det fremtidstemaet, der ikke passer helt så godt til, som Amon Amarths vikingetema. På trods af en fejlfri indspilning af nogen solide riffs og melodier, der sidder godt fast i hjernen, får albummet som helhed aldrig rigtigt en plads i hukommelsen, og svæver rodløst videre ud i mængden af gode melodeath albums.

Easy listening

After The Sun er et lækkert album, der dog aldrig kan blive legendarisk. Er man fan af melodeath, vil man helt sikkert kunne lide mange af de gode idéer, der er gemt i dette album. Der mangler dog noget helhed eller innovation for, at albummet kan sætte sig fast på samme måde, som andre melodeath bands plader nemt formår. Derfor opnår pladen ikke mere end 7/10 kranier.

1. After The Sun
  2. March Of The Condemned
  3. Omnicide