Slingblade - The Unpredicted Deeds of Molly Black

The Unpredicted Deeds of Molly Black

Genrer:Heavy Metal, Hard rock
Spilletid:47.56

Jeg ved ikke hvor mange der har hørt om Slingblade, jeg havde i hvert fald ikke. Det er dog ikke specielt svært at sige hvad det her er; heavy metal!

Det er med at få djævlehornene op og ellers bare lade de oldschool toner overtage. Jeg fik hurtigt et billede af de her rigtige 70-80’er hard-rock bands inde i hovedet, mens jeg lyttede til albummet. De er generelt stærke i deres genre og de ved sgu hvordan den skal spilles. De udtrykker sig fænomenalt igennem musikken og selvom det måske ikke er de mest nyskabende riffs, så har de et eller andet som gør mig ualmindeligt glad. De benytter kvindelig vokal, hvilket måske for nogen er et stort minus, for nogle et stort plus. Jeg vil sige at jeg har været glad for mange gamle rock/heavy metal udgivelser med kvindelige vokalister og dette er kun endnu et godt eksempel. Hun kan finde ud af at synge og det passer generelt ret så godt ind i bandet.

Teknisk ligger de nok meget sikkert, de har valgt at ligge i et nogenlunde tempo igennem sangende. De benytter velkendte heavy metal/hard rock riffs som de formår at krydre med deres egen lyd her og der. De er ikke revolutionerende på nogen måde, tværtimod. Det er meget lignende noget af det gamle heavy metal, men ikke mindre tiltalende. Så derfor vil jeg ikke sidde at svine dem, derimod sige de har gjort et godt arbejde med at kæmpe for at holde ’the spirit of heavy metal’ i live.

Traditionelt heavy metal med soloer, tasty riffs, god vokal – jeps, det er Slingblade! Dette er en udgivelse som jeg er yderst glad for. Det tiltaler dog nok mest folk, som kan lide de ældre hard rock bands. Hvis det ikke lige er dig, tvivler jeg på denne udgivelse ville kunne være til nogen form for nytte. Dog hvis du stadig lever i et 70/80’er univers med go’ gammel ’heavy metal’ så kan du sagtens bruge nogle penge på denne udgivelse, eller hvis du bare har brug for noget forandring, så vil jeg også tro at det er et fedt alternativ.