Sick Of It All spiller koncert i Pumpehuset, København V .
Sick Of It All - Nonstop

Nonstop

Genre:Hardcore
Antal numre:20

Jeg havde aldrig før hørt om bandet 'Sick of it all' og jeg må indrømme at deres navn allerede før jeg startede musikken, lød som enten et punk eller deathcore band. Jeg fik ret på en af tingene.

Jeg startede pladen ud og mine ører bliver straks bombarderet med punk-musik i den helt klassiske stil. Personligt forstod jeg ikke helt hvordan denne plade kunne ramme Heavymetal.dk men faktisk var det for mig en fed nok oplevelse. Normalt holder jeg lidt igen med punk, da det er en genre som er blevet mere og mere mainstream. Dog må jeg sige at Sick of it all formår at holde punk-ånden i live på en fed måde. De forstår at spille genren og deres attitude, som efter min mening er det vigtigste i punk er bare helt i orden. Deres sange er super fede og som en punk-fan må jeg sige at jeg er helt og aldeles overvældet.

Nu må jeg dog sige at det er begrænset hvor meget 'metal' der er i denne udgivelse, dog er jeg glad for at den er kommet på Heavymetal.dk - fordi den er sgu fed. Sick of it all er en traditionelt hardcore punk band som forstår hvordan genren skal udtrykkes. Det kan dog være lidt svært at sige hvor gode de er teknisk, da det til tider er begrænset hvor mange innovative riffs der er benyttet i punk rock. De forstår dog hvordan det skal spilles og det er vel også det som er vigtigst.

Sick of it all er et fedt punk band, som nok kun tiltaler punk-fans og få metal fans. Hvis du ikke har været meget inde i punk-universet er det måske på tide du forsøger med 'Sick of it all'.