Scream - Forthcoming

Forthcoming

Genrer:Hardcore, Punk
Spilletid:40:08

Århusianske Scream har her 12 år efter debuten endelig fået udgivet deres andet album, "Forthcoming". Gruppens udtryk læner sig meget op af det, som Alice In Chains startede tilbage i 90'erne og som andre bands, som eksempelvis Creed, Puddle of Mudd og Nickelback, senere har haft stor succes med. Scream er dog en kende mere metalliske i deres udtryk og besidder ikke helt det samme kommercielle præg som førnævnte bands, hvilket både er en styrke og en svaghed. På den ene side er det en cd med mere kant end man ellers er vant til fra bands i denne stil, men på den anden side savner man også de rigtig gode omkvæd som bliver siddende inde hovedet efter man har hørt CD'en - selv om det dog er lige ved og næsten i balladen "My Own Time".

Det er dog et mere end hæderligt album Scream har begået og derfor bør alle med hang til sejt swingende rock unde sig selv at give bandet en chance. Tag for eksempel et nummer som "Alien", der åbner pladen med et benhårdt groove der sammen med forsanger Jakob Ellerups savskærer stemme virkelig får sat gryderne i kog, eller den sumpede "Never Ending Me", hvor vi kommer dybt ind i bandets mørkeste side. Disse numre viser med al tydelighed at det kan lade sig gøre at spille denne genre, selv om man ikke kommer fra Nordamerika og har et kæmpe budget i ryggen. Det er dog ærgerligt, at pladen ikke er bedre produceret end tilfældet er, da dette helt sikkert ville give albummet det løft som det står og mangler for at komme helt op på siden af de store inden for genren.