The Ring - Tales From Midgard

Tales From Midgard

Genrer:Heavy Metal, Symfonisk metal
Spilletid:60:00

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Så er der lagt i ovnen til alle epic fans. Med debut albumet "Tales From Midgard", vil The Ring have en bid af den verden som omgiver os, efter at LOTR filmene har vagt mytiske væsner og smukke elverkvinder til live. Efter et par omganges gennemlytning, får man fornemmelsen af, at disse musikere har en musiksmag der ligger længere tilbage, da man fornemmer en vis DIO stil over numrene. Jeg skulle mene, at dette ikke bare er endnu en epic udgivelse af middel klasse, da man ikke bare bliver fyldt med kedsommelige "lige-ud-af-landevejen" passager og lange melodier, der kører i ring hele tiden. Her er en dejlig alsidig blanding af tunge riffs a'la DIO og midtempo parts som minder meget om hedengangne Morgana Lefay. Soloerne minder meget om Maiden a'la "Brave New World" og pludselig dukker der accoustic parts op som minder fandens meget om Saxon’s lyd på deres "Crusader" album. Man bliver helt hensat til de gode gamle 80'ere. Jo mere man lytter til "Tales From Midgard", jo flere små detaljer dukker der op og det er bare et stort plus til The Ring. De har om nogen udvidet horisonten for epic metal med denne skive. Hvis jeg skal kategorisere dette album, så ligger vi i ovennævnte Epic afdeling, men bestemt også med et stort anstrøg af old school Heavy Metal. Så hvis du står og bladrer mellem nye udgivelser af Power/Epic udgivelser, så læg lige denne her i kurven. Når du så kommer hjem, så lægger du den i din digitale pladeafspiller og sætter dig tilrette. Forvent ikke at du bliver blæst ud af stolen. Nææh, du lukker øjnene og så lytter du bare. Måske falder sangene ikke på plads første, ej heller anden gang, men som med alle langtidsholdbare skiver, så tager det sin tid.