Red Eleven  - Stuck on This Feeling of Feeling Nothing

Stuck on This Feeling of Feeling Nothing

Type:EP
Antal numre:2

Red Eleven startede som et lille alternativ metal-projekt med et par medlemmer i nogle bands der tilfældigvis kendte hinanden, de indspillede nogle sange, og i 2009 spillede forsangeren de optagede sange for nogle af hans venner. De var imponerede, og foreslog at Project Red Eleven skulle være et rigtigt band. Efter noget tid færdiggjorde de deres lineup, og har nu udgivet deres EP Stuck on this feeling of feeling nothing, og det er en ret god oplevelse. Sangeren bidrager også med hans næsten dybe stemme, som ikke kunne passe bedre til musikken. EPen starter brat med "Stuck on this feeling of feeling nothing", som har en energi, og præcision som få. Det er et rytmisk, men tilpas teknisk til at alle kan være med. Den største bidragyder til dette er guitaren, som er meget afrundet, og spiller alligevel med en præcision og energi. Trommerne bidrager også rigtig meget til energien. På andet nummer er bassen dog mere i fokus, og tempoet er sat ned. Guitaren spiller dog også en stor rolle her, men trommernes indflydelse er ikke så stor. Sangene er skruet rigtig godt sammen. Det er nyt og anderledes, men alligevel genkendeligt, så man kan lytte med uden at være alt for åben, og den krystalklare lyd gør det kun bedre.

Da medlemmerne i Red Eleven besluttede sig for at gøre deres projekt til et rigtigt band, tog de en af deres klogeste beslutninger i deres liv. Stuck on this feeling of feeling nothing er en genial EP, dog med en misvisende titel, for udover den mesterlige håndtering af instrumenterne, har musikken en følelse og sjæl man sjældent ser. Bandet mangler desværre stadig en label at arbejde med, så jeg kan kun anbefale at støtte dem, og investere i denne fantastiske EP.

Trackliste 1. Stuck on This Feeling of Feeling Nothing 2. The Nest Stuck on This Feeling of Feeling Nothing er EPens energifyldte nummer. Den lyder bedst hvis du skruer op.