Nachtblut - Dogma

Dogma

Genrer:Heavy Metal, Black metal
Spilletid:50.30

Brugervurdering: 4/10 baseret på 1 stemme.

Nactblut er et Dark Metal band fra Osnabrück i Tyskland. Nactblut blev startet i 2005 af vokalisten Askeroth, og senere kom resten af bandets medlemmer til, Sacerdos (bas, backing vocals), Skoll (trommer), Lymania (keyboard) og Greif (Guitar). I 2007 fik Nachtblut større succes på den tyske scene efter at have touret med bands som Immortal, Varg og Endstille, og udgav i 2009 deres første album Antik, og i 2011 skrev de kontrakt med Napalm Records. De er nu ude med deres nyeste album Dogma som jeg har lyttet igennem.

Bandet kombinere elementer fra Black Metal og Melodic Metal for at skabe en mere gotisk metal stil lignende Cradle of Filth, med mørk og dyster lyrik. Og som så mange andre tyske metal bands, er teksten selvfølgelig på tysk. Vokalen på albummet er præget af en blanding mellem dybere Black Metal shrieks og en smule gutteral growling. Det er dog også det eneste Black Metal element på albumet. Både guitar og bas følger mere melodiske traditioner, mens tromme spillet er meget lig den du finder i Industrial Metal. Til tider finder man som sådan også Industrial elementer i både guitar og basspillet. Det gotiske element kommer fra keyboard delen, med orgel og klaver lignende effekter. Tilsammen skaber det den gotiske stemning som bandet nok leder efter, men dog syntes jeg at Industrial elementerne overhovedet ikke passer ind.

Her er alt i alt tale om et over middel album. Jeg har aldrig selv været den store fan af gotisk metal, så det er nok derfor dette album ikke helt falder i min smag, dog kan jeg rigtigt godt lide Black Metal vokalen.

Til sidst vil jeg slutte af med deres nyeste musik video fra albummet, af sangen ''Ich Trinke Blut''.

Trackliste:

01. Dogma 02. Der Weg Ist Das Ziel 03. Ich Trinke Blut 04. Eiskönigin 05. Rache 06. Mein Herz In Ihren Händen 07. Mordlust