Municipal Waste - Hazardous Mutation

Hazardous Mutation

Genrer:Thrash metal, Thrash metal
Spilletid:26:02
Antal numre:15

Denne anmeldelse kan i grunden nedkoges til én simpel sætning: Dette band sparker seriøs røv!

Tilbringer du mestendels lørdag aften (og alle andre aftener for that matter) i forældrenes kælder sammen med de nærmeste venner og en kasse bajere alt imens bands som Suicidal Tendencies, D.R.I, Cryptic Slaughter og tidlig C.O.C dominerer anlægget? Går du stadig i afvaskede jeans med huller på knæene og sorte band-shirts der går dig langt ned på lårene? I så fald kan du ikke komme udenom Municipal Wastes seneste album, “Hazardous Mutation".

Municipal Waste leverer nemlig bister oldschool ‘80’er hardcore/thrash-crosseover ned til sidste detalje og hold da helt fest, hvor er det gennemført - lige fra Ed Repka-artworket til spillelængden på lidt under den halve humørtime. Det er måske ikke specielt varierende, men for helvede, hvor er det voldsomt vanedannende og catchy! Municipal Wastes styrke ligger nemlig i the-almighty-riff; lige fra første anslag vil man ikke finde én halvlunken guitarlinie. Og on top of this, er sangskrivningen ligeså fremragende og man vil i løbet af et par gennemlytninger kunne recitere albummet udenad i hovedet.

Som mange sikkert allerede ved, er bandet blevet velsignet ved tilføjelsen af tøndebasker Dave With (ex-Discordance Axis, ex-Burnt By The Sun), men han er faktisk ikke grunden til at du burde erhverve dig dette album. Trommearbejdet er nemlig langt fra ligeså teknisk som hans tidligere arbejde, og det virker som om, at Witte gør dette fordi han nyder det. Manden holder sig typisk i baggrunden og giver plads til det der egentlig er grunden til, at dette album er et must: sangskrivningen, energien, tempoet og riffs i lange, lange baner.